Allmänt

Tro, hopp och kärlek

Hejsan
Ofta när jag vandrar på stranden vid Knäbäckhusen så passar jag på att besöka det lilla underbara kapellet som ligger där i backen ut mot havet.
Det ljuvliga Sankt Nicolai kapell.
 

Det var i det här lilla kapellet som jag och Stefan gifte oss för nästan femton år sedan.
Det är en gammal ålabod som inretts till kapell.
För mig passade det ju extra bra att svara ja till min kärlek där i ålaboden ... för gifter man sig med en "ålafiskarson", så är det här kapellet ett perfekt ställe för giftermål.
 

Och vackrare vy kan man väl inte önska sig när man ska svära evig trohet åt någon.
Tro, hopp och kärlek - ingen annanstans känns de orden så starka.
 
 
Allting är så vackert och mysigt där vid Knäbäck. Att just den här platsen har bivit ett populärt ställe för bröllopspar att vigas på det är ju inte alls särskilt konstigt.
 

Jag och Stefan gifte oss en tidig vårdag. Det var en sådan där extra fin och vacker dag i maj månad då den bleka solen strålade från en blå himmel.
Fast för mig hade det egentligen inte spelat någon roll vilken årstid det varit eller vilket väder vi haft.
Här är alltid precis lika underbart alla dagar om året.
 
(vårt bröllopsfoto har vår käre vän Mårten Johnsson tagit efter att noggrant pillat bort snusen från Stefans mungipa)
 
Dagens citat:
 
Lycka är alltid vägen till framgång.
Framgång är inte alltid vägen till lycka.
 
Må gott och kram från mig.
Annika
 
 
 
#1 - - bot for followers on instagram:

Så himla fina bilder! Gillar verkligen din blogg :)

Svar: Åhhh så glad jag blir, tusen tack! Kram.
Annika Olsson

#2 - - Villa Ryttarängen:

Man åhh vilken fin plats att gifta sig på. Husen påminner lite om något jag såg på Madeira. Kraaam Pia

Svar: Ja, där är verkligen vackert. Knäbäck ligger alldeles nära Rörum som du säkert känner till. En stor kram till dig.
Annika Olsson