Allmänt

Saker som känns gott i hjärtat.

Hejsan.
Så lite som ska till för att det ska kännas gott i hjärtat.
För mig kan det räcka med en stunds pysslande i min trädgård. Utan krav och prestationsångest ger min trädgård mig en sådan sinnesro. Att kantskära, gräva lite och dela plantor det känns så himla gott i hjärtat.
 

Och dessa sagolika solrosor. Att se dessa magnifika blommor dag efter dag slå ut i nya glada solar, det gör mig så lycklig. Att de dessutom ger en massa goda frön åt alla våra småfåglar, det känns verkligen gott i hjärtat.
 

Att jag själv hunnit rädda undan några frön för egen del det känns såklart också gott i hjärtat. Nu kan jag lämna resten åt talgoxar och talltitor att smakligt spisa.
 

Men något som känns sådär extra gott i hjärtat, det är när ett blomsterbud plingar på dörren. När någon sänder den vackraste blombukett ni kan tänka er. Det känns extra gott i hjärtat. Att veta att man funnits i någons tankar. Att någon visar omtanke. Så gott i hjärtat.
 

Att få omtänksamhet, uppiggande ord och blommor när livet segar sig, det mina vänner, det känns så väldigt gott i hjärtat.
Tack för de underbara blommorna ♥
 

Vad känns gott i era hjärtan?
 
Dagens citat:
 
Ha högre förväntningar på dig själv
än på andra.
Därför att andras förväntningar
tynger och dina egna förväntningar
på dig själv inspirerar.
Tänk på det - så är livet.
 
Kloka, positiva tankar gör att det känns gott i hjärtat.
Ha en fin dag och kram.
Annika