Allmänt

Katten Judith och vårt silverpäron

Hej
För ganska många år sedan planterade jag ett litet klent träd i min trädgård. Det var ett silverpäronträd som jag tycker är så himla vackert. Silverpäron påminner lite grann om ett olivträd i färg och form.
Nu har det växt till sig rejält och den lilla späda stammen har blivit ganska grov och tjock.
 

Tidigt i våras blommade lite olika tulpaner där under mitt lilla träd.
Cremefärgade och vinröda ståtliga Österlentulpaner om vartannat.
 

När mina tulpaner vissnat ner fick jag andra små plantor av en vän. Små, små plantor som hon själv drivit fram från frön. När jag planterade ut dem under det lilla trädet trodde jag nästan inte att de skulle kunna överleva på egen hand.
Men kolla nu som de växt. Namnet på de här blommorna har jag såklart glömt bort, men blommar gör de nu för fullt. Små underbara mörkcerise blommor.
 

Som så ofta när jag pysslar i min trädgård på kvällarna kommer katten Judith och gör mig sällskap.
Hon håller sig mest utomhus under dagarna på sommarhalvåret och kommer bara in snabba vänder för att äta.
Men när jag är ute lite senare på kvällen kommer hon gärna och gör mig sällskap. Hon är verkligen en speciell katt, vår fina Judith.
 
 
Dagens citat:
 
Det är inte det som tas ifrån dig
som räknas, utan vad du gör med
det du har kvar.
 
Ha en härlig dag .
Kram Annika
 
 
 
 
#1 - - sarah :

åh fina bilder

Svar: Tusen tack!
Annika Olsson