Allmänt

Glyttamad.

Hej.
Förr, när alla tjejerna bodde hemma så hade vi ofta maträtter gjorda på köttfärs.
Det kunde vara spagetti och köttfärssås eller chili con carne. Det kunde även bli köttfärspaj eller så blev det den stora favoriten - tacos.
 
-kan vi ente eda nudd annedd än glyttamad, gnällde Stefan missnöjt, när vi serverade tacos för fjärde fredagen på rad.
 
Stefan tyckte att alla de där köttfärsrörorna var barnmat och hade helt andra önskningar om vad fredagsmiddagen skulle bestå av. En saftig entrecote med klyftpotatis var ofta hans förslag.
Numera blir det inte tacokväll här i Gyllebo så ofta. Men då och då händer det, och då tycks det som om alla äter med god aptit. Även om det nu även serveras ett vegetariskt alternativ.
 
 
Det är min dotter Emmy som numera äter vegetariskt.
Då är det såklart väldigt viktigt att göra en god guacamole till.
Med egna tomater och egen chili fick jag toppbetyg senast jag gjorde det.
 

Hemma hos oss så älskar vi ju egentligen all sorts mat.
Oftast blir det vanlig svenska husmanskost.
Men även lite plockmat som ost, paj och frukter hör till vår favoritmat.
 
 
På matbordet står alltid en liten blomma för att förhöja mysfaktorn.
Kolla här vilken liten bedårande blomma.
Det är egentligen en riktig tantblomma tycker jag, men den här har en ny fräsig 70-tals tappning.
 
 
Dagens citat:
 
Du är fri att välja
men du är inte fri från
konsekvenserna av ditt val.
 
Ha en ljuvlig dag och en stor kram från mig.
Annika
 
 
 
#1 - - Villa Ryttarängen:

Vegetariskt är ju bra på många sätt, just till tacos så är det nästan ingen som märker skillnad. Jag har aldrig haft tomat i min guacamole men ska absolut testa. En blomma på bordet som lyser upp är det mysfaktor No:1 på, tycker inte det är en tantblomma alls. Bara synd att dom är svåra att få att blomma om igen. a en ärlig helg! Kraaam Pia

Svar: Egentligen finns det ju inga "tantblommor", det är ju bara vem man förknippar en viss blomma med. Men jag håller med lite blomster på bordet är a och o. Testa med lite grann tomat i, jag har sett det i ett recept en gång så nu har jag det alltid. Ha det fint och kram på dig Pia.
Annika Olsson

#2 - - Linda:

Ser väldigt gott ut med tacosen :)

Svar: Ja det var så himla gott och tacos är verkligen jättegott.
Annika Olsson