Allmänt

En underbar rosenskärm från Sussies lilla hörna.

Hejsan.
Det är inte så ofta jag köper nya krukväxter åt mig själv, blommor att ha inomhus i krukor.
Istället brukar jag ju dela och föröka de blommor jag redan har. Porslinsblommorna jag fått i arv av mamma Ingrid, spindelliljan som kommer från svärmor och lite elefantöron jag fått av en vän...
Men så såg jag ett inlägg på facebook om den här ljuvliga blomman.
Rosenskärm.
 
 
Det var i Sussies lilla blomsterhörna som man kunde köpa den här ståtliga krukväxten. Såklart kunde jag inte låta bli.
En gång förut i livet så har jag ägt precis en sådan här blomma. Den gången fick jag den av mina arbetskamrater i trettioårspresent.
Tänk vad en blomma kan väcka minnen.
 

Nu har jag fått en massa bra skötseltips av underbara Sussie, och på nätet har jag läst att den med fördel kan trivas i badrummet.
Nu återstår bara att se om den vill trivas här hos mig.
 
 
Jag som egentligen inte skulle köpa några fler höstblommor såsom ljung, kål och sådana där silverväxter...  ja jag kunde helt enkelt inte stå emot när jag kom dit till Sussies hörna. Där var ju massor av underbara växter för nästan inga pengar alls.
Såklart blev det lite mera blomster i zinkbaljan åt rådjuren.
 
 
Såklart måste jag ju flagga lite för Sussies Blomsterhörna där i Gärsnäs. En annorlunda blomsterförsäljare med stort hjärta. Hon har en egen grupp på facebook där hon skriver långa ljuvliga texter, mest om blommor, texter som alltid har en glimt av humor i sig.
Tack Sussie, vi ses snart igen!
 
Dagens citat:
 
Med rätt person behöver du inte
jobba så hårt för att vara lycklig.
Det bara händer.
 
Ha en fin dag och kram
Annika
 
 
#1 - - iseedee:

Så fin blomma. Den har jag aldrig sett förut.

#2 - - iseedee:

Så fin blomma. Den har jag aldrig sett förut.

Svar: Den är kanske inte helt vanlig, men har nog börjat bli poppis igen nu.
Annika Olsson