Allmänt

Vinterrustar liten stuga

(inlägget är ett samarbete med Stefan Hantverkarn AB och innehåller reklamlänkar)
 
Hejsan
I förra veckan var jag och hälsade på Hantverkarns snickare en solig förmiddag.
Killarna var i full färd med att vinterrusta en ljuvlig liten stuga. En sådan där gullig liten röd trästuga med vita knutar.
 
 
 
 
Den här dagen var det så varmt så det kändes nästan som sommar.
Tjocktröjorna hade grabbarna fått hänga av sig när de hamrade och klättrade upp och ner för glatta livet.
 

Inför vintern var taket nu bytt och en ny kamin installerad. Det var bara lite finlir kvar, som lister och tätningar och sånt där - väl så viktigt såklart!
 
Åhhh, jag kunde nästan föreställa mig hur mysigt det skulle bli att krypa in i stugan när vintern kom. När de stora maffiga ekarna var klädda med ett tjock lager av vit fluffig snö och en varm brasa hemtrevligt sprakade inne i stugan.
 

Att ha ett tätt och fungerande tak är ju bland det viktigast av allt på ett hus.
Och såklart en effektiv kamin att elda i.
 

Killarna jobbade på och jag tackade snabbt för mig och gav mig vidare i den ljuvliga höstsolen.
 
 
Taket är ju husets mössa. Liksom vi behöver något varmt om öronen så behöver ju en liten stuga en rejält skyddande "topp". Tänk på det.
 
Hantverkarn renoverar gärna fler tak på små stugor. Hans kontaktuppgifter hittar ni på hemsidan här.
 
Dagens citat:
 
Om du alltid säger "vi får se" händer
det aldrig någonsin någonting.
//Nalle Puh
 
Nalle Puh är klok han, liksom Hantverkarns kund - nu är taket helt och huset är redo för rejäla Österlenvintrar framöver.
 
Tips:
Just nu finns en kampanj på Camprade på riktigt fina vinterkläder för män.
Vem hade inte kunnat tänka sig en vinterjacka som den här eller tjusiga handskar som de här!
 
 
Ha det gott och kram
Annika