Allmänt

Vem är jag nu?

(inlägget innehållet annonslänkar till Magic Steps)
 
Hejsan.
I största delen av mitt vuxna liv så har min främsta titel varit mamma.
En roll jag har njutit till fulla av att ha. Det är det mest ärofyllda och tillfredsställande man kan vara. Mamma!
 
För någon vecka sedan, mitt i den vackra hösten, så var det dags för min yngsta lilla dotter att flytta igen.
När jag gick där i skogen så funderade jag lite på vem jag egentligen skulle vara nu ... mamma till tre hundar bara ... matte då, eller?
 
 
 
Såklart är jag alltid mamma, oavsett hur långt bort mina ungar flyttar. Men det är inte utan att jag känner att en period i livet nu definitivt är över. Det känns såklart både ledsamt, men samtidigt väldigt spännande.
 

På Katarinas blogg Sallys Hus, skriver hon ibland om hur det är att ha vuxna barn. Ett underbart uttryck som hon nog själv hittat på är "Vuxenbarnsmamma". Så vackert ord! Precis en sån är jag nu!
 

Jag har förstås redan vant mig vid att mina tre töser inte bor här hemma så mycket längre.
Andréa har egentligen inte bott hemma på nästan tio år. Hon har inte ens bott i Sverige på de här åren. Amanda har även hon flyttat för flera år sedan. Och lilla Emmy, hon och bästisen har ju rest runt i världen tillsammans de senaste två åren, ja så jag borde vara härdad...
 
 
Ändå sved det lite i mammahjärtat när vi senare den förmiddagen hjälpte till att köra det lilla flyttlasset till den nya lyan som ska bli Emmy och Matildas hem framöver.
 
 
 

Många skratt blev det den dagen och jag är helt övertygad om att de båda unga töserna får det bra där i sitt lilla boende. Och om man är bästisar sedan dagis, då kan det inte bli annat än bra.
 
 
 Och plötsligt känner jag vem jag är .... jag är ju den jag alltid har varit!
Först och främst Annika, men också mamma till tre unga kvinnor, Hantverkarns fru, Låkes ex, gylleboannika .... och en massa andra titlar jag med stolhet bär. Titlar som livet gett mig.
 
 
 
 Dagens citat:
 
Man ska inte
stå i vägen för sina barn ...
särskilt inte om de övningskör.
 
Det är flera år sedan nu som mina tjejer fick lägga alla sina pengar på de dyra körkorten. Nu är det andra saker som det investeras i ...
Av Emmys flyttlass att döma så är skor något som ligger henne varmt om hjärtat.
Så kära Emmy, de här länkarna är till dig - skor helt i din smak! Par nr 1 här, par nr 2 här, par nr 3 här
 
 Ha en fin dag och kram
Annika