Allmänt

Värdefull tid.

 (inlägget innehåller reklamlänkar)
 
Hejsan.
Så mycket värdefull tid en dag kan innehålla.
Värdefull tid för mig är alltid början på dagen. På morgonen då jag har möjlighet att vistas i en underbar natur. Varenda dag är jag tacksam för mina morgonstunder.
 

Värdefull tid är också att jag en dag fick möjligheten att hinna med en lunch med min dotter.
Trots att veckan för oss båda innehöll en massa annat, så var den här stunden så värdefull!
En sallad på stan och att sedan sakta strosa en stund i ett höstvackert Ystad. Ljuvligt.
 
 
Värdefull tid är också att få gå på den obligatoriska hälsokontrollen hos veterinären med en älskad vän, som ska fylla 10 år nästa år...
 

Ett liv innehåller så mycket värdefull tid. Tid som vi i stunden oftast inte förstår värdet av, men då livet förändras och vi sedan ser tillbaka på den tid som passerat, så minns vi de här vanliga stunderna med djup tacksamhet.
 
Jag har tagit för vana att varenda dag notera tre saker som jag känner tacksamhet för. Och jag lovar, det går ALLTID att tänka ut tre saker, hur hopplöst misslyckad en dag än har varit. Det kan helt enkelt bara vara att någon gav mig sitt leende eller att det fanns en ledig parkeringsplats ...
Positivt tänkande, början till ett bättre mående.
 
 
Dagens citat:
 
Min daglig rutin:
Gå upp
Vara (underbar) fantastisk
Gå och lägga mig.
 
Ha en toppendag. Och vill ni härma efter mig, så ta för vana att i korthet skriva upp tre värdefulla saker som hänt varenda dag. Det blir en härlig läsning av den boken.
 
Värdefull tid är ju egentligen all tid. Och vill man ha sådär lite extra koll på tiden så krävs det faktiskt en elegant klocka på armen ... Just nu har jag hittat en kampanj på Frederic Graff klockor, och på min önsklista finns den här och den här.
Det finns mycket herrklockor också ... kanske ett julklappstips till "honom". Olika modeller hittar ni här.
 
Kram Annika