Allmänt

Vackra morgnar

(inlägget innehåller annonslänkar)
 
Hejsan.
Så vackra dagar det varit.
Jag läste någonstans att hösten är som en andra vår där varje blad på träden är en blomma...
Precis så!
 
 

Ännu hade vi inte fått så väldigt mycket regn, så vattenståndet i sjön och bäckarna var ännu väldigt lågt.
Ute vid "Munkagången" kunde jag skönja stenarna högt ovanför vattenytan. En vresig häger hade valt platsen som sin frukoshörna, och jag kunde se hans vackra siluett långt därute.
 
 
Vid badplatsen såg vattnet nästan inbjudande ut. Vinden var ljummen och på min rygg rann en svettdroppe. Faktiskt hade jag nog kunnat tänka mig ett bad ... om jag bara haft en baddräkt med mig vill säga ...
 
 
På marken hade trädens blad börjat bilda driver av färgglada, torra löv. Det hörs så roligt när man pulsar i de där löven tycker jag. En kort period på hösten så är löven sådär torra och fluffiga.
Åhhh det är så himla vackert nu.
 
 
Dagens citat:
 
Om du fyller hela livet med
krav och måsten kommer du
prestera massor utan att må
bra en enda gång.
 
Försök att ha som ett mål varenda dag att göra någon liten sak som får ditt hjärta att sjunga. Det behöver inte vara något stort, dyrt eller märkvärdigt - bara något litet som känns gott i själen!
 
Tips:
Just nu har Camprade bra rabatt på vinterstövlar och kängor. Här är några jag gärna stoppat mina fötter i när kvicksilvret sjunker i termometern framöver. Här, här eller här.
 
Ha det fint och kram.
Annika