Allmänt

Påpälsad.

(inlägget innehåller reklamlänkar)
 
Hejsan.
Det ska vara fuskpäls i år. Inte sådan där fuskpäls som liknar riktiga djur, som till exempel leopard, katt, marsvin,  mullvad eller pungråtta.
 
 
 
Nej, nej det ska vara päls i galna skrikiga färger, så man förstår att det är på låtsas.
För ganska exakt 33 år fick jag en sådan päls i min ägor. En korallblå fluffig päls, som var fantastiskt varm.
Och någonstans i mina gömmer finns den där pälsen kvar ännu. Ibland händer det att jag tar fram den och skrattar lite....
 
 
Kanske är det dags att damma av den där gamla jackan igen...
 
...annars kan man alltid köpa en ny som matchar den stundande halloweenhelgen...
 
 

This post contains adlinks from Adviral



1. Jacka / 2. Jacka / 3. Jacka

 
Asch nej, den här gamla får allt duga till mig ...
 
 
Men helt ärligt så hade jag gärna önskat mig den här blåa fuskpälsen istället. Eller den här.
Men ännu har vi ju sommar här på Österlen, så några vinterkläder har inte behövts.
 
Kvällens citat:
 
Den man som kan övertyga sin hustru om att hon
ser tjock ut i päls är ett geni.
 
Tjock eller inte, fuskpäls är i alla fall modernt igen.
 
Ha en härlig kväll och kram på er.
Annika