Allmänt

När jag inte kan sova.

(inlägget innehåller annonslänkar) 
 
Gomorron.
Ni vet säkert allihopa hur det känns när man inte kan sova.
Alla har säkert haft sådana perioder i livet, då sömnen krånglar och man bara ligger i sängen och snurrar. Lakanen känns skrynkliga och kudden för varm.
Under en period nu så har jag sovit väldigt dåligt.
 

Numera får jag inte någon panik över den uteblivna sömnen. Jag har en egen teknik då jag mentalt ställer in mig på att bara sluta ögonen och vara nöjd med den stunds vila och avkoppling kroppen får bara av att få ligga ner. Alltså ingen panik ifall sömnen uteblir.
 
 

Fast en natt blev jag trött på att bara ligga där och vila, utan att kunna somna på riktigt. Efter många timmar med slutna ögon och halvvaket sinne, var jag utvilad tyckte jag.
Istället fick det blir en tur till havet. Till mitt kära gamla Knäbäck.
Jag gick upp, drog på mig mjukisbyxorna vid sängkanten och smög ut i natten ...
 
 
Ljuvliga Knäbäck!. Jag fyllde mina lungor med den salta havsdoften.
Med kameran på axeln tassade jag fram i mörkret och njöt av den ljumma brisen mot mitt ansikte.
Att försöka fånga den skönhet naturen bjöd på, var inte det lättaste när ljuset inte var tillräckligt..
 
 
Nere vid strandkanten hade någon lämnat kvar sitt målarstaffli.
Kanske en konstnär som tänkte återvända när solen gått upp och en ny dag skulle nalkas.
 

För varje minut som gick så blev himlen ljusare och ljusare, och snart framträdde de små ålabodarna som vita spöken uppe i slänten.
 
 
Det lilla kapellet skymtade också i dunklet under de höstvackra träden. Såklart var jag tvungen att kika in och se om några spöken vaknat till liv där inne. Mörkrädd har jag aldrig varit... det ena spöket tar ju inte det andra ...
...vi hälsade kort på varandra innan jag stängde dörren igen ... spöken ska man inte störa för mycket ....
 
 
Ganska snart hade det ljusnat så mycket att det började kännas som om natten övergick i dag.
Och istället för några sömnlösa timmar i min stökiga säng, så fick jag en stunds ljuvlig naturupplevelse.
Jag kan nog inte tänka mig en bättre plats att tillbringa dygnets sömnlösa vargtimmar på.
 
 
 
 Dagens citat:
 
Friast är den
vars tankar färdas längst.
 
Och vill man känna sig riktigt fri, då är det här en perfekt plats att släppa loss tankarna och låta dem flyga iväg med vinden.
 
Ha en fin dag och kram
Annika
 
Tips:
Just nu får man 20% rabatt på GHD produkter hos Lyko med koden GHD20
Ja nog behöver jag ett mirakelspray som detta, när skönhetssömnen uteblivit och jag mest liknar ett troll.
 
Kram kram.
 
 
 
#1 - - Emelie:

Fina bilder!

Svar: Tack!
Annika Olsson

#2 - - Anonym:

Va' modigt! Du har kanske inte sett några Wallander-filmer🤗

Svar: Jag har nog sett alla Wallanderfilmerna ... fast det där är inget som jag tänker särskilt mycket på ... däremot är jag inte glad för att vara ensam på kvällen och natten i en stad.
Annika Olsson