Allmänt

Muta eller belöning

Go kväll i stugorna.
(blogginlägget innehåller annonslänkar)
 
Att investera i dyra sportkläder för att komma igång med träning och motion har aldrig varit något som funkat för mig.
Istället har jag gjort upp olika belöningssystem för mig själv. Prestera först och belöna sedan, för mutor funkar helt enkelt inte på mig.
 
 
I nästan hela mitt vuxna liv har jag varit en person som hävdat att jag inte är skapt för att springa eller jogga.
Men för 8 år sedan fick jag plötsligt ett mål för att komma igång med min löpning. Jag skulle klara en militärutbildning.
Då när jag började, var det motig och tungt. Flåsande med kräket i halsen och en sprängande känsla i bröstet, sprang jag lite och gick det mesta. Tyngd av "näradödenupplevelser" malde jag på trots allt. För varje dag lyckades jag springa några meter längre. Mitt mål var att klara av att springa de där tre kilmetrarna på 18 minuter som krävdes av mig.
Då när jag började min träning ägde jag inga springkläder överhuvudtaget. Jag fick dra på mig Stefans t-shirt och hans på tok för stora sommarshorts. Det fick duga så länge.
Som belöning hade jag bestämt att jag fick unna mig en härlig springklänning när jag nådde mitt mål ...
 

Sedan dess har jag uppnått många mål och belöningar.
Såklart slits träningskläderna ut av både användningen och alla tvättar och man måste köpa nytt.
 
 
I sommar har jag mest tränat i klänning och kjol. Klara favoriter när det är varmt.
Men nu när jag rotar runt i min träningslåda inser jag att jag måste komplettera med lite nya varmare plagg igen. De gamla är uttjänta och har gjort sitt.
 
 
Ikväll ska jag kika runt på Stronger hemsida efter nya, bra träningskläder.
Belöningen nu när träningen kommit igång igen.
 
 
 
Härliga hösttights hittar man här.
... ett par sådana får det nog bli, de verkar var både snabba och sköna...
 
 
Kvällens citat:
 
Små möjligheter
är ofta början
till stora bedrifter.
 
Ha en skön kväll och kram på er.
Annika
 
 
 
 
 
#1 - - Villa Ryttarängen:

Härlig känsla när man tränat och känner att man orkat. Jag kommer inte igång trots alla försök. Vet inte vad det är som bromsar mig. Jag vet ju att man mår så mycket bättre när man håller igång. Kraaam Pia

Svar: Åhhh kära Pia, kanske ska du lyssna på kroppen, du har ju haft lite krämpor och tiden får kanske ha sin gång tills du är redo. Lugna promenader och frisk luft kan vara ett alternativ. En stor kram.
Annika Olsson

#2 - - Anette:

Känner igen mig i det där.
Några gånger har jag mutat mig och det kan funka. De nya kläderna kan ju inte bara ligga i en låda, de måste användas, men belöning är bättre.
Härligt när man kommit igång.

Svar: Ja det är så himla skönt - de där endorfinerna man får, de är guld värda. Kram på dig.
Annika Olsson