Allmänt

Mamma Mu

Hejsan
När mina barn var små så lyssnade vi ofta på en saga på radion om en ko och en kråka... Mamma Mu hette den ...
Jag vet inte om mina töser minns den här sagan så väl, men jag minns att jag älskade den.
 
I min familj har vi alltid gillat djur ... kanske är det en kärlek som kommit genom bröstmjölken. Det verkar ju ganska logiskt att kärlek till kor kommer via mjölk på något vis...
 

Att stanna och prata med ett gäng nyfikna kor är så avkopplande och skönt, och det verkar ofta vara ömsesidigt.
Den där kvällen då jag och töserna möttes vid Flishålet träffade vi på ett helt gäng nyfikna kossor som gärna både pratade lite och lät sig förevigas.
 

I sagan om Mamma Mu tycker Kråkan att det är synd om korna att de inte kan gunga... Jag tror egentligen inte att kor bryr sig så värst mycket om ifall de kan gunga eller inte, de tycks mest ta livet med en klackspark och tar allt som det kommer och verkar fullt lyckliga med det.
 

Bra på bild blir hon i alla fall, den fina Mamma Mu ...
 
 
Dagens citat:
 
  1. Vi har alla gjort oförlåtliga saker
  2. Vi har alla haft en önskan om att slå hål i en vägg.
  3. Vi har alla fått någon annan att gråta.
  4. Vi har alla svikit någon.
  5. Vi har alla haft ett krossat hjärta.
  6. Vi har alla ljugit någon gång.
  7. Vi har alla haft känslan av att kasta bort våra liv.
  8. Vi har alla legat vakna med tusen tankar i huvudet.
  9. Vi är alla människor och vi strävar alla efter en bättre morgondag. Att bli en bättre version av oss själv.
 
Jag undrar om det stämmer på kor också...?
 
Ha en fin dag och njut av dagen.
En stor kram, Annika