Allmänt

Katt och råttalek

(inlägget innehåller reklamlänkar)
 
Hej hej
Jag hoppas ni alla har en jättehärlig lördag idag.
Vi ska iväg på lite roligheter tillsammans med kära vänner ikväll och därefter blir det mys och kaffesörpel här i Gyllebo.
 
Kanske är det någon som minns att jag lite nätt har nämnt att jag har en objuden gäst i tvättstugan och att vår late katt Felix inte riktigt gör sitt jobb längre.
 
 
 
Min fina, goa väninna som kommer ikväll är inte måttligt rädd för sådana där inneboende gråa små djur med smal svans. Nej, hon är extremt, väldigt jätterädd!! Därför  har jag riggat hela tvättstugan full av blågula musfällor agnade med nutella. Nu gäller det bara att hålla tummarna.
 
När man bor som vi gör, ute i skogen, så händer det ibland att möss tar sig in i huset. Det kan ha hänt när jag sömndrucken gått upp för att släppa in den vrålande katten. Att det då följt med den objudna gästen i hans mun utan att jag sett det. Ni anar inte vad Felix kan skrika högt trots att han har munnen full av en sprattlande mus... Det kan vara så den objudne gästen tagit sig in i  min tvättstuga.
Nu håller jag i alla fall tummarna för att jag vinner katt och råtta leken ikväll.
 
 
 
Tips:
Så måste jag tipsa om ett kanon erbjudande på Ritualsprodukter till riktigt bra priser här.
Paketpris på två kroppslotioner med 31% rabatt här eller ett helt litet reseset av min favoritdoft för bara 149 kronor här. Erbjudandet gäller bara en dag till, så är ni sugna så gäller det att passa på. Kanske ett bra tips att starta med lite julklappshandel redan nu...
 
Och kanske kan man skrämma iväg objudna gäster med riktigt mycket väldoft, vem vet...
 
 
Kvällens citat:
 
När någon gör något fel,
glöm inte alla saker han gjort
rätt.
 
Ha en fin kväll och kram från mig
Annika
 
 
#1 - - Anonym:

Tack för att jag slapp se era små grå vidrigt äckliga inneboende. Jag lovar Jag skriker mycket högre än katten Felix OCH ser jag en mus kan jag bli jäkligt snabb kan du tro. 🤪

Svar: Jag vet ungefär hur det blir när du möter en mus. Det verkar faktiskt som om vår inneboende har flytt fältet redan. Kram kära du!!
Annika Olsson