Allmänt

Halloween

Varning!
Detta blogginlägget innehåller reklamlänkar, samt bilder som kan vara stötande för känsliga personer.
 
Hejsan.
Nu närmar sig Halloweenhelgen med stormsteg. Mina barn är vuxna och jag behöver inte längre ordna "bus-eller-godis-party" eller fixa dräkter så de kan klä ut sig. Ändå så blir det lite Halloweenkänsla hemma hos mig vid den här tiden på året. 
 

Jag brukar köpa små prydnadspumpor och duka upp med svart och orange kulör på matbordet. För visst känns det lite mysigt såhär i början av hösten.
Och så passar det så bra till resten av naturens höstfärger.
 
 
I fjor samlade jag familjen till en enkel kvällsmat i form av bakad potatis med en massa röror och tillbehör. Svårare än så behöver det inte vara.
Jag tror minsann att jag ska göra detsamma i år och då ska jag överraska med lite extra pynt, piff   och surpriser...
På bordet tänker jag då kanske lägga den här, så dekorerar jag nog med en massa sådana här. Det blir fint!!
 
 

Såklart tänker jag klä ut mig också och skrämma skiten ur töserna när de kommer. Då blir de nog förvånade.
I vår familj brukar det vara äldsta dottern som är bäst på utklädningsbiten. Jag älskar det, för hon gör aldrig någonsin något halvhjärtat, utan går verkligen in för sin uppgift.
 

På den här utstyrseln vann hon första pris för några år sedan.
Själv tänker jag klä mig i Stefans långa oljerock och den här ... mer behövs nog inte...
 
Partykungen finns allt man behöver för en skrämmande afton. Och i år tänker jag busa till det ordentligt!
Gör det du också.
 
Kvällens citat:
 
Livet har mer att
erbjuda än att se på
när andra lever det.
 
Ha en fin kväll och kram på er.
Annika
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Sara Ekman:

Men wow vilken läskig och cool utklädnad :D

Svar: Ja, visst. blev den helt galen!!!
Annika Olsson

#2 - - Camilla Persson:

Älskar halloween, jättefina bilder ☺️

Svar: Tack, ja det är verkligen en härlig tid. Kram
Annika Olsson