Allmänt

Frihet under resan

(blogginlägget innehåller annonslänkar)
 
Hejsan
Jag älskar att resa!
Egentligen spelar det inte så stor roll om det är en lång exotisk resa, eller en kort resa runt husknuten. Jag bara älskar det. Alltid bjuds det på spännande upplevelser som man kan spara i sitt hjärta.
 
 
 
När jag och min dotter reste till Indonesien för tre år sedan, hade vi inte förbokat så väldigt mycket hemifrån. Inte mer än flyget dit och hem och den första natten på Bali.
Istället hade vi en grov plan på vad vi ville se och uppleva, sedan bokade vi hotell efter hand.
Ett alldeles fantastiskt sätt att anpassa sin resa efter vad som kommer i ens väg.
En riktig frihet!!
 
 

På vissa ställen ville vi stanna lite längre och på andra kvittade det egentligen hur vi bodde. Allt det där kunde vi enkelt och lätt anpassa när vi letade upp våra boende på Hotels.com
 
 
 
 På Hotels.com är det så finurligt att man även spara på sig bonusnätter. När man bokat ett visst antal hotellnätter så får man sedan någon natt gratis.
 
 
Då när vi var på Bali, så bokade vi ganska många nätter på ett litet hotell som låg långt ute på vischan. Ett ställe som låg lite öde och ensamt på den härliga indonesiska landsbyggden.
När vi anlände dit hade det där hänt ... det som jag alltid varit lite, lite orolig för ... det hade av någon oförklarlig anledning blivit en dubbelbokning!! Alltså stod vi där utan hotellrum långt ute i ödemarken. Men vi fick ersättningen med råge. Istället för det lilla rum vi bokat så fick vi en egen lyxig villa med egen pool och egna kockar. Alltihopa för nästan inga pengar alls.
Alldeles sagolikt!
 
 
 Jag kan verkligen rekommendera att boka sin vistelse via Hotels.com!
 
Är ni sugna på att läsa mer om vår resa i Indonesien så finns det 3 olika inlägg:
 
Kvällens citat:
 
Om vi någonsin ska kunna njuta
av livet, så är tiden nu, inte i morgon
eller nästa år.
 
Ha en fin kväll och kram från mig.
Annika