Allmänt

En ledig eftermiddag med en vän.

Hejsan.
För ett par veckor sedan unnade vi oss en ledig eftermiddag, jag och min vän Tina.
Att träffas på en plantskola kändes som det absolut bästa beslutet.
 

I timmar vandrade vi runt och njöt av den ljuvliga dagen.
Solen strålade och det doftade verkligen höst.
 
 
 
När man går runt sådär och pratar, kramas och luktar på blommor då blir man så väldigt hungrig också.
Vars en paj i det lilla fiket försåg vi oss med.
 

Fast jag hade bestämt mig för att inte köpa fler krukor med ljung, så slank det ner några miniljung i planskolans "rullebör" ändå.
Och det blev ju så himla fint på mitt lilla bord med cementskivan som Stefan gjort åt mig.
 

I vintras när vår "vattenskada" under huset uppdagades, så strök mina solhattar, med eftersom vi fick gräva upp en del vid husgrunden. Om vårt oflyt kan man läsa här.
Även om rabatten ännu inte kunnat återställas, så köpte jag lite nya solhattar att förgylla andra ställen av min trädgård.
 
 
Några andra spännande små växter fick också följa med hem.
Det är så härligt med sensommarblommor tycker jag.
 
 

Och som alltid fick jag stor hjälp av lilla Lykke när jag kom hem och skulle gräva ner allting.
Hon och hennes lilla nos skulle inspektera precis allting jag gjorde.
 
 
Dagens citat:
 
Min man:
Varför köper du
en massa växter?
Du dödar ju dem bara.
 
Jag:
För att göra dig
medveten om vad jag är
kapabel till
 
Nja, nu har jag lyckligtvis inte sådant oflyt att alla mina växter dör, så min Stefan behöver inte heller vara särskilt rädd av sig.
 
Ha en fin dag och njut.
Kram Annika