Allmänt

Brittsommar

 (inlägget innehåller annonslänkar)
 
Hejsan.
Vi har haft brittsommar på Österlen. Ljuvliga, underbara dagar.
Brittsommar betyder att det kommer en släng av sommar igen runt Birgittadagen som ju är den 7 oktober. Och sådana där "slängar" det tackar vi ödmjukast för.
 

Vi var en runda i Svinaberga en dag för en tid sedan, jag och Stefan. Det är ju där som Den Engelska Trädgården ligger. Där var vi tidigt i våras, som kanske någon minns. Om vårt besök där kan ni läsa här.
Nu hade de stängt för säsongen, fast blommorna vid entrén blommade på som aldrig förr utan att bry sig ett dugg om säsongens öppetider. Så himla vackert.
 

En affär med roliga saker har också flyttat hit till Svabesholms Gård. Det är Apotekarns som ju förr låg mitt inne i Simrishamn.
Härligt ljusa och nyrenoverade lokaler.
 
 
 
Utanför Svinaberga var vi bara tvungna att stanna bilen och föreviga de dignande äppelträden.
Massor av härligt röda äpplen, som man bara ville sätta tänderna i... det var faktiskt länge sedan jag pallade några äpplen ...
 
 
På äpplen blir man inte mätt så länge, så på kvällen gick vi ut på restaurang och åt gott, jag och min Stefan. Stefan åt en rejäl köttbit och jag njöt av ljuvlig fisk.
Alltså - Eva på Torget - så, så god mat de har där!!
 
 

Ja hörrni - det är verkligen fina grejer det här med Brittsommar på Österlen. Sagolikt vackert och inte så trångt överallt. Den bästa årstiden om ni frågar mig.
 
Dagens citat:
 
Livet erbjuder dig alltid
en andra chans ...
Den kallas i morgon.
 
 
... då lovar jag att inte palla äpplen ...
 
Tips, tips ...
Jag har hittat stjärnorna som jag önskade i fjor, de där som tog slut innan jag hann blinka...
Även om vädret är sommarlikt nu, så nog kommer det en vinter, en jul och en advent.
Vad säger ni om dessa? Istapp, snöblomma eller min favorit eldig julstjärna.
 
Ha en fin dag.
Kram Annika