Allmänt

Världens största skattjakt...

(inlägget innehåller reklamlänkar)
 
Hej hej
Geocaching.
Har ni provat det någon gång?
Att leta efter gömda skatter i naturen.
Jag, Emmy och hundarna gjorde det förra helgen. Så roligt!
 

Det är ungefär som världens största "gömmafingerborglek", och den finns över hela världen.
Bara i lilla Gyllebo, runt sjön, fanns en handfull gömda skatter.
 

Första gången jag kom i kontakt med det här det var när jag var på militärövning och satt gömd i en tät lärkplantering. Plötsligt såg jag en civil man tränga sig fram genom den snåriga vegetationen  strax bredvid mig.
 
-hej viskade jag, där jag satt kamuflerad i min gröna stridsutrustning.
-AAAAAAaaaa, skrek mannen förskräckt, och tog ett jättesprång upp i luften.
 
Det var en skattjägare som var på väg att leta upp den geocach som jag nästan satt på där ute i skogen, utan att veta om det.
Det var aldrig min mening att nästan skrämma ihjäl honom, men jag tyckte åtminstone att jag var tvungen att hälsa på honom när vi var så nära varandra....
Det var första gången jag hörde talas om det här.
 
 
Emmy hade laddat ner en särskild app i sin telefon och vi siktade in oss på att leta reda på de två skatter som enligt den skulle finnas gömda någonstans längs med min vanliga gamla runda runt sjön.
 

Lätt som en plätt.
Första skatten hade jag redan innan kunnat tänka ut ungefär var den skulle kunna befinna sig. Och med Johnnys goda näsa till hjälp så fixade vi det enkelt. Vi skrev datum och våra namn och la tillbaka skatten igen på det finurliga gömstället.
 

Sen vandrade vi vidare i det sagolika höstvädret.
 
 
Den andra skatten var lite klurigare att hitta. Men skam den som ger sig.
Fågel, fisk eller mittemellan får man själv lista ut.
Hittad!!
 
 
Så himla roligt det här var. Nästan så jag blev barn på nytt.
Tänk er att fara världen runt och leka skattjägare...
 
Ja, jag blev lite barnsligare på kuppen och snöt mig som en karl - det ska lite konst till det också, minsann...
 
 
Dagens citat:
Den dagen då du inte längre bryr dig om vad någon annan tycker om dig,
den dagen har du nått den största, härliga nivån av verklig  frihet.
 
 
Tips:
Idag tänkte jag ge lite julklappstips ... något jag ofta köper till mina egna döttrar i julklapp ... något som jag vet att de kanske inte unnar sig själv. Pyjamasar.
Lite snygga och fräscha pyjamaser är väl alltid mysigt såhär på vinterhalvåret.
Ett fräscht set i Tommy Hilfiger finns här, eller ett marinblått set i klassisk stil här.
Själv hade jag blivit glad om tomten kom med den här snygga kimonon.
 
 
Ha det gott och kram
Annika
 
 
 
#1 - - Linnéa:

Hej!

Jag tycker att din blogg är så intressant och du fotograferar så fint att jag tipsar om din blogg via min blogg. :)

Svar: Åhhh gulliga fina du. Jag önskar dig en härlig kväll. Kram.
Annika Olsson