Allmänt

Ska det vara så omöjligt...

 
(inlägget innehåller reklamlänkar)
 
 
Hej hej
Det jag nu går här och grunnar på, det är något som verkar vara väldigt omöjligt.
Att skicka brev och små presenter till Amerika. Åtminstone till delstaten Alabama där min dotter befinner sig...
 
 
 
Det var i början av september som jag köpte en liten present i Stockholm, åt min dotter Andréa. Inget märkvärdigt eller så, bara något litet som jag tyckte hon kunde behöva och bli glad för. Lite uppmuntran bara.
Ett fint litet handskrivet brev skickade jag också med och så gick jag till ICAs postservice så brevet skulle få en riktigt tulldeklaration och korrekt porto. Allting efter konstens alla regler.
Sedan väntade jag såklart med spänning på en reaktion...
 
 
 
Inte ett knäpp hördes. En hel månad avlöpte och jag hann nästan glömma bort mitt brev...
Då kom plötsligt den söte brevbärare och la det skrynkliga kuvertet i min egen låda...
Brevet var tillbaka på ruta ett.
 
 
Efter lite konsultation med min dotter så förstod jag att det hade blivit en siffra fel i adressen. Så hade jag i min tulldeklaration råkat skriva kökstrasor istället för kläder på innehåll... Ja, lite dålig engelska det har jag, det måste jag väl medge, och kanske vill amerikanarna inte ha in en massa trasor i sitt fina land....
 
Nåväl, dagen efter postade jag på nytt mitt brev och den lilla presenten till Andréa och till Amerika.
 
 
Nu har det återigen gått mer än en hel månad, och ännu har ingen post dykt upp i min dotters brevlåda.
Spänningen är oooooliiiidliiiig...
 
Och vad brevet innehåller ... haha .. det ska ju vara en överraskning.
Men det här kan vara en ledtråd:
 
 
 
Inköpsstället är det här.
Kanske ska jag bomba USA med massor av paket innehållande sådana här.... bra pris är det just nu föresten, kanske borde jag bunkra upp...
 
Min plan var att skicka ännu ett paket med en julklapp nu snart... .men det vågar jag ju inte riktigt om det inte kommer fram ...
Men visst kunde man skicka brev till Amerika förr i tiden?? Det har jag ju själv sett på TV, i filmen om utvandrarna, Vilhelm Mobergs serie som gått på TV för länge sedan... fast de kan så mycket på film som bara är bluff, stunt och fimtrick!
 
Kvällens citat:
Jag ger inte upp.
Jag börjar om!
 
 
Ha en underbar fredagskväll och kram på er.
Annika
 
 
#1 - - Sara:

Kökstrasor eller kläder spelar väl ingen roll egentligen.
Moderna kläder verkar ju ibland vara sydda av ungefär lika mycket tyg som en kökstrasa ;D
(Det är efter den här kommentaren som jag lite skräckslaget inser att nu är jag nog vuxen på riktigt)

Svar: Haha... välkommen till vuxenvärlden... men du har rätt, såklart inte mycket skillnad. KJrqm kram.
Annika Olsson

#2 - - Anonym:

Dyrt och att inget kommer fram.... Tydligen Trumps USA idag.... 😕

Svar: Ja, den där Trumpen ... suck!
Annika Olsson

#3 - - Anonym:

Åh herreje!!! 👍Lycka till nu!🙋‍♀️

Svar: Haha ... ja det går som det går. Kramar.
Annika Olsson