Allmänt

Sega gubbar på Hantverkarns.

(inlägget är ett samarbete med Stefan Hantverkarn AB och lite reklamlänkar)
 
 
Hejsan.
Det var en isande kall novemberdag som jag var ute och hälsade på hos Hantverkarns grabbar.
På en liten söt stuga, ett stenkast från havet, var de i full färd med att lägga om taket.
 
 
 
Extra kul var det att se att hela personalstyrkan var samlad den här dagen efter diverse små skador och sjukdomar. Till och med Stefan struttade runt där med sin stora gipsade fot.
Ja, det är allt bra segt virke i både Hantverkarn själv och hans duktiga gubbar, tänkte jag för mig själv.
 
 
 
Problem och lösningar avhandlades snabbt och effektivt innan grabbarna gav sig upp på taket igen.
Antingen fick de arbeta sig varma, eller så fick de nog gå och ta mer kläder på sig, sa de till  mig, innan de gav sig i kast med jobbet igen.
 
 
Ett stenkast längre bort, låg en annan liten röd stuga. Där höll andra halvan av Hantverkarns gubbar till.
I den lilla charmiga stugan skulle det bli nytt badrum och lite invändig renovering. Fint som snus förstod jag att det skulle bli. 
 
 
Ganska snart frös jag så jag hackade tänder rejält. Iskalla vindar från havet kröp snabbt innanför mina kläder.
När jag satte mig i min bil och slog på värmen på högsta nivån, tänkte jag för mig själv att det är allt bra sega gubbar, de där gubbarna på Hantverkarns.
 
 
 
Dagens citat:
Jag kan saker som inte du kan.
Du kan saker som inte jag kan.
Tillsammans kan det vi gör bli fantastiskt.
 
 
Och är man sedan både seg som kall sirap och med en stor portion serviceanda, då kan resultatet bara bli enastående.
Har ni kanske också en röd liten stuga på Österlen som behöver hantverkarkärlek, då går det bra att kontakta Stefan Hantverkarn AB.
 
 
Tips:
Vill man hålla sig varm när man hälsar på snickare på Österlen, då önskar jag mig en sådan här jacka, och en varm och gosig tröja som den här från Odd Molly.
 
 
Ha det fint
och kram från "fryssekyllingen" Annika.
 
 
#1 - - Anneli:

Hej, Kul att se lite konstruktionsbilder! Vi bytte tak i somras och det är ju en toppeninvestering. Nu vet vi att vi ialla fall att vi har tak över huvudet resten av livet.
Kramen, Anneli

Svar: Härligt. Ingenting annat är ju lönt att lägga pengar på om taket läcker. Bra investering. Kram kram.
Annika Olsson