Allmänt

Österlen och Komstad lyser.

(inlägget innehåller reklamlänkar)
 
Hej hej
Oj oj, vad Österlen har lyst i helgen. Det är verkligen ett fint och härligt inslag i höstmörkret tycker jag, det här med "Österlen Lyser".
Jag hann långtifrån besöka alla de underbara platser som hade öppet och som arrangerade saker runt om den här helgen, men en liten runda i fredagskväll hann vi allt med.
 
Komstad lyser!
 
 
Att det blev just Komstad var för att Stefan behövde nya jaktstrumpor.Det skulle vara stora, varma strumpor som kunde gå utanpå en fot i storlek 47 och som dessutom var inpackad i gips ...
 
Vi började på Komstad skor som kvällen till ära hade 20 %rabatt på allt!
Med en kass varma goa strumpor i handen gick vi sedan bara rakt över vägen, in till det mysigt upplysta Drömbageriet, där vi tog oss lite kvällsfika.
 
 
Jag drack en kopp varm choklad med vispgrädde och Stefan fick en kopp extra gott kaffe.
Så satt vi där och mös på det lilla bageriet med varsen kardemummabulle en bra stund.
Att sitta där var litegrann som att kastas tillbaka till barndomen...
 

När Stefan sedan gäspat fjorton gånger på rad, så förstod jag att det nog var dags att köra hem igen.
Nix pix, det är då inte någon nattuggla jag är gift med. Jag tror att det bästa han vet i hela livet det är när han får gå och lägga sig...
 
 
Kvällens citat:
 
En lång gäspning i havet
betyder ofta en kort simtur.
 
Tips:
Kanske någon tycker att jag är ute och simmar när jag redan tipsar om adventsbelysning, men tiden går fort vet ni...
Den här adventstjärnan ska jag själv beställa istället för den där som var slut. Den blir fin och bra mycket billigare.
Ett dekorationsträd som det här är så himla fint.
Drömljusstaken för mig är nog den här.
Kampanjen håller på till onsdag och ni hittar fler adventsbelysningar här.
 
Ha en härlig kväll.
Annika
 
 
#1 - - Ekenäsliv:

Å så mysigt det ser ut!!
Å du, tack för din varma omtanke, den värmer så oerhört <3
Idag har det äntligen känts som att det vänder, halelulja!
Ta hand om dig <3
Varma kramar till dig!

Svar: Åhhh så underbart Anna att höra!!! Du är stark!! Säg det till dig själv varenda morgon. En stor kram till dig från mig!!
Annika Olsson