Allmänt

Orättvisa.

(inlägget innehåller reklamlänkar)
 
 
Hejsan.
Ni som följer mig, ni har ju sett att jag och Stefan ska mysa till det alldeles extra mycket och fira adventstiden med varsen trendig vuxenkalender i år.
 
 
Åt mig själv har jag köpt en kalender som jag önskade mig redan i fjor. En kalender med Rituals produkter som jag verkligen älskar.
Ett perfekt sätt att kunna prova de olika dofterna och produkterna lite bättre tänkte jag.
 
Åt Stefan hade jag köpt en kalender med gotter i istället. En kalender som jag tänkt överraska honom med ikväll när han kommer hem från sin Smålandsjakt.
 
 
 
-haffor e darr bara en lucka i min kalender, undrade Stefan strax innan han for iväg till Småland.
-va?...  frågade jag förstrött där jag stod och strök veckans tvättberg.
-får jau bara yppna en ennaste po julattan, nårr du sell får en hårende dau, forsatte han med hagelbössan på armen...
-di kenns ju lid traddet, mumlade han och fortsatte packa inför smålandsjakten
 
 
Han hade tjuvkikat!!!
 
 
 
Det jag köpt åt Stefan är alltså en lakritskalender, och naturligtvis är där en lucka varenda dag, fast de är inuti kalendern.
 
Ja, dessa karlar - hur man vänder sig så har man röven bak...
 
Stefans kalender verkar vara slut nu...
Men det finns en liknande här,  en kaffekalender här och en pralinkalender här
 
 
Min kalender har jag köpt här.
Här finns fler olika kalendrar med nersatta priser nu.
 
Det ska i alla fall bli mysigt att öppna kalendrar till morgonkaffet i december och vad han tycker om sin det måste jag ju berätta för er sen.
 
 
Kvällens citat:
Förälska dig i livet lite
varje dag.
Leta efter de saker som får
dig att må bra.
 
Ha det fin och kram från mig.
Annika
 
 
 
 
 
#1 - - mittgodastefinaste:

Åh vilka fina lyxiga kalendrar!
Vardagslyx de luxe!

Kram Jenny

Svar: Ja verkligen lyxiga OCH dyra... fast jag unnar mig det i år när barnen är stora och inte finns hemma och inga barnbarn verkar vara på G. Ha det fint och en stor kram.
Annika Olsson

#2 - - Yvonne:

Min mamma får en likadan kalender som Stefan får. Sedan har jag en till, kanske sänder jag den till sonen. Jag gillar också att skicka paket!

Kram!
/Yvonne

Svar: Javisst är det roligt att ge oväntade presenter. Jag bara älskar det. Kram.
Annika Olsson