Allmänt

Morgonstund och kaffetår

 (inlägget innehåller reklamlänkar)
 
Hejsan.
Morgonstunden!!
Den där allra första lilla stunden när man nyss hoppat ur sängen och bara skrotar runt i köket iklädd sin slitna gamla morgonrock.
Den stunden, den är den bästa på hela dagen för mig.
 
 
 
Extra mysigt är det såklart när det är helg och det finns mer tid för frukostmys.
Jag älskar att äta frukost och jag tillhör den skaran av människor som anser att det är det absolut viktigaste målet på hela dagen.
Inget smakar så gott för mig som den första koppen kaffe och en macka därtill.
 
 
Annat är det för min käre make, Stefan. För honom räcker det med bara en kopp svart, starkt kaffe och en rejäl prilla snus.
 
-en barhoad...
 
...som han kallar det.
 
Han kan liksom inte få i sig mycket mer än så, när han nyss stiget ur sängen. Det påstår han i allafall. Själv hade jag nog trillat död ner av att starta min dag på det viset.
 
 
Alla är vi olika.
Såklart finns det alltid en nutellaburk i mitt skafferi. Inte för att jag själv gillar den godisliknande krämen på mina egna mackor, men mina tjejer gör det.
 Jag vill alltid vara beredd på en mysfrukost ifall de kommer hem, så nog finns det nutella här alltid.
 
 
För mig räcker det långt med ett gott bröd, lite marmelad och en smakrik ost.
Och såklart starkt, svart kaffe!
 
 
Ljuvliga morgonstund!
Ren tacksamhet att få ännu en ny dag.
 
Dagens citat:
 
Jag tänker inte på allt elände
som har varit utan på allt det
underbara som skall komma.
 
Tips:
Jag älskar mina muggar i ostindia. De använder vi när vi vill göra en vanlig vardag lite festligare. Jag har köpt dem då och då, ett par i taget, eftersom de är ganska dyra. Just nu finns de på kampanj här. Av tomten hade jag gärna önskat mig sådana här djupa skålar till frukostgröten också.
Ett billigare alternativ är ju de här söta kopparna och den här stilrena lilla skålen.
Fler fina saker hittar ni här.
 
Ha en fin dag och njut av just er bästa stund på dagen.
Kram Annika