Allmänt

Kylan är här.

(inlägget innehåller reklamlänkar)
 
 
Hej hej
Hoppas ni alla har det bra.
Här hos oss har kylan kommit nu, och hösten känns som om den övergått till vinter.
Det tycker jag passar ganska bra såhär när advent står för dörren.
Jag älskar våra svenska årstider och njuter som alltid till max av alla väder jag bjuds.
 
Fast nu är det hög tid att börja tänka på våra små vänner vid fågelbordet.
Lite solrosfrö, nötter och talg - det är de värda våra små fåglar i trädgården.
 
 
 
 
 
Fotot är från i fjor när mitt fågelbord var fyllt av vackra domherrar.
Fåglarna som skvallrade om den härliga vintern som då var i antågande. Minns ni?
 
 
Kvällens citat:
Ta bort kärleken och vår jord blir en grav.
 
 
Tips för kalla vinterdagar:
Fuskpälsen som håller dig varm finns här.
Klädd i kärlekens färg blir man i den här.
Fler härligt varma plagg hittar ni här.
 
 
En stor kram från mig.
Annika
 
 
 
 
 
#1 - - Emelie:

Jag älskar domherrar! Tycker inte det är så ofta man ser dem, men när de väl dyker upp bjuder de verkligen på en julkortskänsla!

Svar: Ja, det är min favoritfågel också. Fast som du säger så ser man dem nästan bara då det är riktigt kallt och vinter. Kramkram.
Annika Olsson