Allmänt

Glögg kan man dricka när som helst.

 
Hejsan
Nu är den här, den underbara glöggtiden!
 

Jag vet, jag vet ...
...om min mamma Ingrid hade levt så är jag säker på vad hon hade sagt. Hon hade förskräckt bara virrat på huvudet och utropat att det är rent för tidigt...
 
Men hos mig dricker vi glögg lite när som helst faktiskt.
Till och med mitt i sommaren..
Det var när vi upptäckte att det fanns en påse kvarglömda lussekatter längst ner i frysen som vi blev så sugna. Och glögg finns här alltid!
Det smakade ljuvligt där vi satt ute vid poolen och spelade monopol en vacker sommarkväll i augusti. Det funkade hur bra som helst.
 

Nu när vi redan är inne i november månad, så tycker jag väl att det är normalt att börja med glöggdrickandet så smått.
 

Tips:
Det finns så många fina glöggmuggar på kampanj just nu.
De här hade jag gärna druckit min glögg ur, och haft den här glöggkaraffen.
Eller de här underbara muggarna som ju är mina favoriter.
Ernst har egna muggar han, dem hittar ni här.
 
Kvällens citat:
 
Man får en glögg
som är så god
som att kyssa en ängel.
 
//Ernst Kirchsteiger
 
Ha det gott.
Kram Annika
 
 
 
 
 
#1 - - Anonym:

Min mamma hette också Ingrid!❤👍

Svar: Det är ett sååå vackert namn! Kram.
Annika Olsson