Allmänt

Favoritsöndag i november

Hejsan.
Trots mörkret och kylan i november så älskar jag den här tiden.
Den är fylld av förväntan och man kan ju göra en blåsig, våt och kall novembersöndag huuuuur mysig som helst.
 
 
Att tassa upp på morgonen och klä på sig sitt varma ullunderställ och vindskyddande ytterkläder, är bara så mysigt tycker jag. Det spelar ingen roll att det är en tidig söndagsmorgon och att just den dagen heter vilodag. Jag vilar min själ i naturen och får tankarna att klarna och alla problem att luftas runt och allt bli mer hanterbra.
 
 
 
Jag längtar lite efter att Stefan ska bli av med sitt gips på foten, då kan jag kanske locka med honom ut i naturen en sväng. Fast kanske är han själv inte riktigt lika lockad som jag av mina drömmar .... såvida det inte handlar om älgjakt eller så....
 
 
Ingenting är väl så skönt som att komma in efter en lång skogsrunda och koka sig en kopp kaffe, tända fyr i kaminen och njuta av att ha hela köket fyllt av levande ljus.
 
 
Att sedan frampå eftermiddagen laga till lite enkel värmande mat, det gillar jag. 
Extra mysigt är det när höstmörkret sänker sig redan till eftermiddagskaffet.
Lite pasta och en enkel köttfärssås, mer behövs inte.
 
 
 
Bästa är sedan att bra strunta i disken, att bara låta alltihopa få stå.Att istället sjunka ner i Tv-soffan ... Kanske kunna övertala Stefan att för hundrasjuttioelfte gången sätta oss och se min absolut största må-bra-film  - "Under Solen" med Rolf Lassgård ...
Jag bara älskar bilderna och vyerna i den filmen!
 
Japp, det kan man kalla för en favoritsöndag i November!!
 
 
 
Dagens citat:
 
Jag är inte ett dugg bättre än
någon annan, men jag är
väldigt bra som jag är och
det är du med.
 
 
Hoppas ni alla tar chansen att stanna upp och njuta av livet. Att vara nöjda med er själv och må gott.
Kram Annika