Allmänt

Direkt från morgon till kväll.

(inlägget innehåller reklamlänkar)
 
Hej hej
Vissa dagar känns det nästan som om dygnet går direkt från morgon till kväll och liksom glömmer bort att överhuvudtaget vara dag. Det är som om ljuset inte tycks nå ända ner till jordklotet. Inte ens mitt på dagen.
Det här gråa och mörka, det är så typiskt för november tycker jag.
Det är nog därför vi nordbor längtar så väldigt mycket efter adventstiden och ljuset.
 
 
 
En annan sak som är så typiskt för den här årstiden, det är alla betor som är upptagna.
I stora högar ligger de här på de Österlenska åkrarna och väntar på att få levereras till sockebruket. Förmodligen håller bönderna sina tummarna hårt just nu, för frostfria veckor fram till leveranserna. Ja det kan nog vem som helst förstå att det inte är det roligaste arbetet att täcka de stora högarna så betorna inte blir som sladdriga geleklumpar.
 
 
 
Nog är man sugen på att ljusa upp världen lite extra nu!
Även om jag vill ha frost och snö, så förstår jag att det inte är allas önskan direkt.
 
Kvällens citat:
 
Varje skugga talar om att
någonstans finns det ett ljus.
 
Kvällens tips:
Lite tips för att lysa upp världen så här i november är den här härliga ljuslyktan.
En underbar kopparlykta finns här.
Min egen favoritlykta att kanske låna ut till tomten är ändå den här.
 
Ha det gott och lys upp kvällen så gott ni kan.
Kram Annika (behind the tree)
 
 
 

 

 
 
 
#1 - - Ninas hus:

Ja, november är en riktigt tråkig tid på året. Nu längtar jag verkligen efter att få plocka fram adventsstakarna och stjärnorna så det lyser upp lite grann i alla fall.
Kram

Svar: Ja jag längtar också. I helgen kommer nog den första stjärnan upp hemma hos mig. Kram kram
Annika Olsson

#2 - - Villa Ryttarängen:

Vilka berg av betor. Ja jag hoppas det går bra för odlarna. Dagens citat snor jag rakt av, så himla bra. Kraaaaam Pia

Svar: Ja det är stora lass betor som levereras, ibland ända fram till jul. Kram på dig Pia.
Annika Olsson