Allmänt

Mitt bästa julklappstips - planera.

(inlägget innehåller reklamlänkar)
 
 
Hej hej
Snart är den här, den där stora stressperioden.
Juletiden som för några kanske blir en lång arbetsam transportsträcka till "the grand finale" - julafton.
Sådär är det inte hos oss ...längre ... eftersom jag har bestämt mig för att det inte ska vara så.
Det blir som det blir och jag väljer alltid det roligaste först.
 
Att ta hand om sig och se till att ha roligt - det är det viktigaste.
 
 
 
 
 
Mitt bästa julklapsstips är att planera.
Åtminstone att grovt tänka ut juklapparna i förväg. Surfa runt, kolla och skriv ner vad som kan passa till vem. Handla lokalt, handla på nätet - välj själv och gör det som känns bäst för just dig, din situation och din plånbok. Du är du!
 
Ett år var min kassa skral, väldigt tom, då fick det bli lite mer fantasi och hemmagjorda saker.
Ta aldrig någonsin lån för att köpa julklappar eller handla på kredit... det blir inte enklare att betala allt senare, det kostar bara dyr ränta.
 
 
 
Kvällens citat:
 
Ett mål utan plan är blott en önskan.
 
 
Tips:
Önska kostar ingenting.
Här kommer lite tips på en kampanj på maskiner till köket. Bla det populära märket Smeg.
En retro vattenkokare finns här, en tillhörande brödrost hittar ni här. En köksmaskin i samma stil hittar ni här.... som sagt, önska kostar ingenting.
Hela kampanjen hittar ni här.
I fjor fick jag en mössa liknande den här i julklapp, som jag blev väldigt glad för!
 
 
Ha en fin kväll och kram på er
Annika