Allmänt

Åsa-Nisse med gipsad fot.

(inlägget innehåller reklamlänkar till Partykungen)
 
Hej hej
Alltså! Min lite halvgalne make ska ut på Smålandsjakt i helgen.
Ja nu är kanske inte det så tossigt i sig, för galna karlar likt Åsa-Nisse det finns det gott om i skogen där uppe i Småland. Det galna är att han ska ge sig ut med en stor knallblå nygipsad fot.
 
 
 
För det första kan han ju skrämma ihjäl de stackars djuren innan han hinner skjuta dem. De har väl aldrig skådat en gubbe med ett så stort blått paket på benet förut.
Fast mest orolig är jag ju att det ska gå sönder det där gipset. Och om det gör det, då måste han köra 35 mil upp till Göteborg för att få det hela bytt.
Det vet jag med säkerhet, för det hände i förra veckan nämligen ...
 
 
Det hade varit lugnare att han höll sig hemma och firat Mårtensafton, farsdag eller nått annat stillsamt ...
 
Jag har föresten hittat en massa roliga saker som passar att köpa till roliga pappor, som jag bara måste tipsa er om...
 
Tips:
Ett slags magnetarmband så snickaren slipper hålla spik och skruv i munnen finns här.
Uppblåsbar gåstol, det är ju perfekt när man har gipsat ben, finns här.
Flip-flop tofflor som passar även gipsade fötter finns här.
Bäst av allt, en magväska som gör verkligen skäl för namnet... här, tyvärr tillfälligt slut, men kanske kan blir en julklapp.
 
 
Kvällens citat:
 
Jag sa aldrig att köttet var segt. Jag sa att jag inte såg
hästen som brukar stå utanför.
 
Jag håller tummarna att gipset håller och gubben med för den delen.
Ha en härlig kväll
Kram Annika