Allmänt

Tomatplantor och första middagen ute.

Hejsan
Vilken fantastisk helg vi har haft. Här hos oss har det varit nästan som sommar.
Innan min Budapestresa så frågade en vän mig om jag ville ha tomatplantor. Såklart!
Nu är mitt orangeri fullt av ljuvliga, väldoftande tomatplantor av olika slag, och olika sorters chiliplantor.
Åhhh ... det ska bli så spännande. Jag ska passa dem som små bebisar.
De närmaste dagarna måste jag plantera om dem allihopa och så ska de få rejäla stöd så de kan trivas här hos mig.
Tusen tack Sjörödsingela ♥
 
 
Stackars Stefan har mest lidet av det fina vädret tror jag. Sådär ni vet, när det spritter i kroppen av all energi och allt man vill göra, men inte kan. Men hans fot blir liksom bara sämre och sämre för varje dag som går, så det har inte varit så lätt för honom.
Han fick helt enkelt sitta lite mer parkerad i soffan och bara njuta. Och när det blev tid att grilla så kunde han sitta på en stol och passa köttet. Jo, lite nytta av honom  det har jag nog allt haft.
Och när maten var klar och vi avnjöt den första tuggan, då var vi båda ense om att livet var ganska härligt trots allt.
 

Några som njuter alldeles extra mycket när vi äter utomhus, det är alla våra hundar.
Det är som om vissa regler inte existerar när vi går utanför dörren... Utomhus får man tigga lite mer och sitta lite närmre vid matbordet. Det bara är så!
 

Så har jag lyssnat på lite ljudböcker.
Den första gillade jag inte så mycket. Det var en bok av Therése Lindgren som heter "Ibland mår jag inte så bra". Den handlar om psykisk ohälsa, och är nog en bra bok för de som lider av just detta och som kan identifiera sig med henne. För mig blev den ganska tjatigt och jag kom bara till hälften.
För övrigt en söt och gullig tjej som jag verkligen unnar att få må bra och som jag imponeras av.
 
 
Den andra boken jag lyssnat på var en bok av Bettina Bieberstein Lee som heter "Korpsystrar". Den gillade jag, och lyssnade med spänning på ända till slutet.
 

Dagens citat:
 
Så länge vi lever
är vi elever.
 
Ha en fin dag kära ni. Jag ska jobba undan på kontoret fort fort, så jag kan komma ut till mina plantor i orangeriet.
 
Kram Annika
 
 
 
 
#1 - - Åsa Öberg:

älskar dina blogginlägg
ha en bra dag
Här är man trött o seg men så glad tacksam rik lycklig i mitt inre
tre dar att jobba sen helg igen o roligheter
veckan där efter är det 3 dagars vecka lite långledigt
man vill stanna denna tid som är nu tycker jag
kram Åsa

Svar: Tack Åsa för din ord. Så glag jag blir att du njuter av ditt liv. Fantastiskt. Kram på dig.
Annika Olsson