Allmänt

Systrarna Henriksson - mitt kött och blod.

Hej hej
Många vet nog att jag sörjer lite över att inte kunna träffa alla mina döttrar så mycket som jag skulle önskat.
Det finns liksom tomma platser i mitt hjärta som skramlar runt och ekar sorgligt.
Ibland skramlar de där platserna lite extra mycket, nästan så ljudet blir öronbedövande. Som en tom konservburk med några stenar i. Det är ett ljud som bara jag själv kan höra inne i mitt eget huvud. Som om de tomma platserna i hjärtat kräver att fyllas på med något mjukt och skönt. 
Det hjälper inte att träffa andras rara ungar. Nej, ingenting kan ersätta mitt eget kött och blod.
Men snart, snart väntar jag hem min yngsta dotter Emmy.
Det är hon som är och jobbar i Australien. Det är andra året hon är där nu. För reglerna är sådana, att om man arbetar inom lantbruk i 90 dagar, så blir man berättigad till ytterligare ett visumsår i landet. Såklart har Emmy och kompisen Matilda tagit den chansen
 
-snälla Emmy, skicka lite bilder så jag får se hur ni har det. Gärna när du är nerbajsad och dann, det gör ingenting. 
 
Ja så skrev jag till henne för inte så länge sedan. Inom kort fick jag ett svar tillbaka:
 
-jag har inga foto där jag är skitig eller full med kobajs ... jag borde kanske ta några sådana bilder ...
 
 

Ja, hon har alltid haft en underbar humor, tycker jag. Precis som jag själv skulle kunnat svara, om jag fått samma uppmaning.
Kanske är det såhär man ser ut när man är ren och nyduschad där borta i Australien, kanske är det inte alls som hon skämtar...
 
Tusen tack för alla bilder gumman ♥
 
 
Min dotter Andréa jobbar sina sista veckor på djursjukhuset i Canada nu, och flyttar snart till Alabama i USA istället. Hennes visum och alla papper är klara. Hon har blivit testad så hon inte ska smitta ner hela de förenta staterna med allehanda smittor såsom rabies och andra hemskheter. Hon är nu godkänd och välkommen dit.
 
I förra veckan fick jag ett meddelande från henne. Hon gör ju det som hon älskar allra mest i hela världen. Räddar djur. Den här gången var det fyra små söta valpar som hon lyckades rädda vid en svår förlossning. Den första drog hon ut och de andra tre plockades ut genom ett akut snitt.
Min älskade tös, vad jag saknar dig. Men samtidigt gläds mitt mammahjärta när du får göra sånt som du brinner för.
 
 
Så har jag min älskade Amanda. Min tvillingsjäl och min stolthet. 
Amanda bor ganska nära mig, så henne träffar jag såklart mycket oftare.
Hon jobbar ganska mycket, och har ofta planer och drömmar.
Jag älskar hennes klokhet, som ibland är större än min egen. Ibland är det så skönt att rakt och ärligt få någon annans syn på saker och ting. Det får jag genom Amanda. Fast det händer såklart att även jag vet bäst, för ibland är det ju så att erfarenheten ger en viss kunskap.
Min fina Amanda ♥
Tack för att du finns!
 
 
Tack för att ni alla finns, systrarna Henriksson!
 

Kvällens citat:
 
En mors kärlek är en kärlek ingen glömmer
 
Nej, man kan inte ge sina barn för mycket kärlek. Man kan inte uppmuntra eller berömma för mycket.
Det är jag övertygad om.
Att älska och berömma betyder inte att man inte sätter gränser och visar vad som är rätt och fel. Såklart har jag och tjejerna haft ett otal duster sinsemellan. Hårda ord, tårar och dörrar som slagits igen. Konstigt vore det väl annars.
 
Ha en fin kväll och berätta för ungarna att ni älskar dem!
Annika
 
 
 
 
 
En kommentar publicerat i Allmänt, Familj;
Taggar: amanda, andrea, emmyhenriksson, mammasallt, älskadeungar
#1 - - Tina ME:

Åhhh minns hur det kändes när en av mina söner gav sig av till Australien. Så långt bort för en mamma men så härligt när barnen lever sin dröm. Kramar! //Tina

Svar: Ja visst känns det bra när de får leva sin dröm, det är ju precis det man önskar sina barn. Min äldsta dotter har bott utomlands i nästan 8 år nu. Efterhand vänjer man sig lite, men den där lilla sorgen av längtan, den går inte riktigt över. Kram fina du!
Annika Olsson