Allmänt

Svag för pioner.

Hej hej
Förr, när jag var yngre så drogs jag alltid till godishyllan innan jag var framme vid kassan på Ica.
Med åren har det där ändrats ganska mycket. Chokladen och lakritsen är inte längre lika lockande. Nej, nu dras jag istället likt en magnet mot blomsteravdelningen innan jag går till kassan för att betala.
Förra veckan kunde jag bara inte motstå. Ett fång av de ljuvligaste pioner, de liksom kallade på mig,
 

Hemma i min egen trädgård har jag minst tio pionbuskar med olika färger och former. De första är nu i full knopp och kommer snart att slå ut. Ändå kunde jag inte motstå den ljuvliga buketten på Ica.
 

Ja jag älskar verkligen pioner. Och när jag tänker efter så måste det vara en bra ekonomisk affär att välja en bukett med pioner på Ica, istället för att gå till godishyllan. En tandläkarräkning är ju sååå mycket högre än en liten blomsterkvast.
Nu när jag tänker efter ytterligare lite grann, så har jag ju nästan gjort en ren vinst, och kanske kan jag nu unna mig en ny pionplanta till trädgården för de pengar jag sparat.
 

Kvällens citat:
 
Genom att vara dig själv
välsignar du världen med något
underbart som inte fanns
där förut.
 
...sånt vet Johnnyhunden. Han föreställer sig aldrig eller gör sig till - och just därför kan man inte annat än bara älska honom.
 
Ha en härlig kväll och kram på er.
Annika
 
 
#1 - - Anonym:

Älskar också pioner❤️

Svar:
Annika Olsson

#2 - - Anonym:

Älskar också pioner❤️

Svar: Ja visst är de ljuvliga.
Annika Olsson