Allmänt

Stefans kalas, med en servis som bär på många olika minnen.

Hej hej
I morse skrev jag ett inlägg om Stefans födelsedag. 
Det här med fester, party och stora tillställningar är inget han är så glad för. Han är fullt nöjd med det lilla enkla.
Men fyller man år, så blir det ändå lite fest såklart. För de allra närmsta.
 
Jag dukade lite fint och satte in syrener i vasen med måsen på. Den där danska servisen som jag samlat på sedan jag var ung, och som kommer fram när någon fyller år.
 

Förmodligen är servisen hopplöst ute och omodern, men det gör mig ingenting. För mig bär den på så många härliga minnen. Genom åren har jag fått delar av många personer som funnits i mitt liv.
Den först koppen fick jag av min första, stora och riktiga kärlek. En person som även Stefan känner mycket väl.
 
-"sluggojävel", säger Stefan med ett skratt, när kopparna är framme och vi påminns om var alla delar kommer ifrån.
 
Svärmor Karin får också något drömskt i blicken när hon pekar ut vilka saker jag fått av henne.
 
 

Såklart hade jag bakat en enkel jordgubbstårta till kaffet. Inget märkvärdigt, bara sockerkaka, vaniljkräm och grädde. Det kan nästan inte bli godare.
 
 
 I present hade Stefan fått lite nya kläder av mig. Snygg och stilig tycker jag att han ska vara.
 
-posera nu lite fint och håll in magen, kommenderade jag, när hela härligheten skulle förevigas.
 
Sedan skrattade vi båda så det knappt gick att ta fler bilder ...
 
 
 -nej, det blir nog bättre om du håller dig i parasollet ...
 
 
 
Själv hamnade jag också på bild när finklänningen åkt på.
 

Dagens gäster var svärmor Karin och min pappa Kurt.
Vi fick en mysig eftermiddag, med underbart väder, kaffedrickande och korvgrillning.
Jag tror inte att ett 62 årskalas kan bli så mycket bättre för en man som Stefan "Sniff" Olsson.
 

Kvällens citat:
 
Det är livet självt
som är den verkliga festen.
 
Ha en fin kväll och kramar från mig.
Annika
 
 
 
En kommentar publicerat i Allmänt, Familj;
Taggar: danskt porslin, födelsedagskalas, jordgubbstårta, korvgrillning, måsenservis
#1 - - emma:

så härligt med syrener

Svar: Ja visst är de underbara ... och doften - ljuvlig.
Annika Olsson