Allmänt

Opassande klädsel och ny bikini,

Hej hej
Det är så härligt när det är sommar och sol, och man kan skrota runt hemma på sin egen tomt lite som man vill. Klädd i de kläder som bara finns till hands på morgonen.
 

När jag går på vandring med hundarna runt sjön, då gäller det förstås att jag klär mig rätt. Det måste finnas fickor för både bajspåsar och hundgodis förstås. Och på fötterna ska det vara fotriktiga skor, så jag kan gå precis där jag vill oavsett terräng och väderlek. Annars så kvittar det egentligen hur allting ser ut eller hur det matchar. Praktiskt är det som gäller.
 

Ofta när jag vandrar på mina tidiga morgonpromenader så möter jag inte så särskilt många människor. Då kan det liksom kvitta hur jag ser ut. Bara det är bekvämt.
Den färgglada hoppbanan ligger ofta öde och tom när vi kommer knatande förbi, jag och hundarna, så inget fint hästfolk ser mig ändå.
 

Ibland händer det att där är något tält eller en husvagnar i skogen när vi passerar, men ofta verkar alla människor sova, så vi smyger bara tysta förbi. Fast för det allra mesta är vi helt ensamma i skogen.
 

Men i veckan mötte jag faktiskt två personer. En kvinna och en pojke.
På tal om kläder så var de båda också lite annorlunda klädda måste jag säga. Nästan som om de var hämtade ur en Robin Hood film. För en stund kändes det som om jag befann mig i en annan tidsålder.
 
 
Ofta när jag arbetar här hemma i min trädgård, så åker mina kläder av efterhand som jag blir varm och svettig. Det kan sluta med att jag knallar runt med gräsklipparen i en urtvättad Bh, fula trosor och ett par gummistövlar.
Det där är ganska pinsamt, för efter ett tag glömmer jag liksom bort vad jag har på mig, och det har hänt att jag kommit på mig själv med att hänga över staketet och ivrigt prata med grannen iklädd den där lite förnedrande stassen.
Nu ska det bli ändring på det. Jag har fått en ny piffig bikini av min dotter. Bikinikroppen är väl inte riktigt klar inför säsongen, men jag får helt enkelt bjuda på det. Bikinin är i alla fall underbar tycker jag.
 

Kvällens citat:
 
Statistik är som en bikini:
Den visar något intressant och
skyler något väsentligt.
 
Ha en fortsatt härlig dag och kram på er.
Annika
 
 
 
 
 
#1 - - Emmy:

Vackra mamma ❤

Svar:
Annika Olsson

#2 - - Emmy:

Vackra mamma ❤

Svar:
Annika Olsson

#3 - - Emmy:

Vackra mamma ❤

Svar: Tack min lilla skatt. Jag längtar så efter dig nu gumman. Men nu ses vi snart.
Annika Olsson