Allmänt

Nu är det klart, det lilla huset vid havet.

Hejsan.
Idag måste jag ju bara visa er hur fint det lilla huset blivit som vi byggt åt en kund. Och med "vi" menar jag vårt företags duktiga snickare och hantverkare.
Det är ett "attefallshus" som ligger alldeles intill havet någonstans på Österlen.
 

Det här lilla huset kommer att bli ett riktigt sommarparadis åt de människor som ska bo här.
I huset finns allt man behöver för sommarlata dagar. Storleken på huset är ju alldeles perfekt när det står storstädning på schemat. Det är liksom gjort på ett kick. Man öppnar tvärdrag så är det klart.
 

Invändigt är det så ljust och fräscht, och trots sin litenhet känns huset rymligt och luftigt.
Där finns egentligen allt man behöver för att må gott. Alla bekvämligheter.
 

Utvändigt är det bara lite arbete kvar med belysning och något annat, men alldeles, alldeles strax är det fix färdigt.
I mina ögon är det så himla fint.
 
 
Det lilla huset ser ut att passa så fint in där det ligger i den vita sanden bara ett stenkast från havet.
Precis utanför huset blommar den första lilla backsippan och jag blir varm i hjärtat när jag ser att den klarat sig trots alla byggarfötter och tunga maskiner.
 

Om bara några dagar är det dags för oss att överlämna nycklarna till husets ägare.
Och vi på "Hantverkarn", vi bugar och bockar och tackar för förtroendet att vi har fått skapa just den här kundens drömhus.
 

Vår hemsida, Stefan Hantverarn AB, med kontaktuppgifter hittar ni här.
 
Idag är det söndag och kanske hittar vi på något riktigt mysigt tillsammans, Hantverkarn och jag...
 
Dagens citat:
 
Om du har ett pressat schema
och behöver spara in tid,
spara ALDRIG in på tiden för
kärlek.
 
Ha en skön dag och kram
Annika
 
 
 
 
#1 - - Liselotte Johansson:

Vilket fint litet hus. Vad duktiga ni är.

Svar: Det är jättefint. Vi har så duktig personal, det betyder mycket.
Annika Olsson

#2 - - Helenas enkla vardag:

Men vilket fint hus. Det vore en dröm att ha ett sånt i Skåne. Snart ses vi.
Kram Helena

Svar: Åhhh ja, det ska bli så kul och spännande att få träffa er. Kanske får jag se dig här i Skåne någon gång framöver. Kram.
Annika Olsson

#3 - - Hanna:

Men wow! Vad fint det ser ut. :-)

Svar: Det är jättefint. Verkligen.
Annika Olsson

#4 - - Jennie:

Fint hus

Svar: Javisst. Tack!
Annika Olsson