Allmänt

Morsdag 2018

Hejsan
Hoppas ni alla njuter av de sista dagarna i maj månad.
Jag älskar den här tiden på året. Det händer så mycket roliga saker då tycker jag.
I helgen var det morsdag, och vi var många som sände våra mammor en extra tanke.
Jag var såklart hos min egen lilla mamma...
 
 
Snart är det fem år sedan min mamma gick bort i cancer.
Och för mig känns det som det var i går som vi sågs.
Hennes gravplats ligger så vackert placerad i en backe med utsikt över Brösarps "lilla" skola. Skolan där jag gick som liten tös.
En plats som är så fridfull och behaglig.
 
 
 
Jag satte en liten nejlika och lite vita små lobelior i kanten av stenen.
Egentligen skulle jag önskat att jag kunnat fylla hela gravplatsen med blommor. Som ett prunkande blomsterhav. Blommor som jag vet att min mamma älskade så mycket. Men min tid räcker inte till för att vattna och hålla fint även där.
Fast jag vet att min mamma förstår. Jag kan höra hennes röst som  säger:
 
-asch, strunt i det, man kan inte hinna allt ...
 
För om det är någon som förstår, så är det just mammor!
 
 
Såklart var vi och firade Stefans lilla mamma också.
Svärmor Karin.
 
 

Det var jag och alla hennes "små pågar" som var och firade henne med blommor och en kaffetår.
De där "små" pågarna är allihopa runt pensionsåldern nu. Men som för alla mammor så är de här pågarna fortfarande Karins "små pågar". Det är så det är att vara mamma!
 

Såklart blev jag själv också ihågkommen den här dagen. Genom fina meddelande och sms blev jag så påmind om hur mycket de alla tre tänkte på mig. För det är det som är det viktigaste, att komma ihåg och visa omtänksamhet.
På Emmys instagramstory snurrade en bild av mig hela dagen. Den där bilden som jag vet att Emmy gillar på mig. Ett foto då jag är på väg på militärträning med hunden Johnny och spexar med min basker.
 
 

Dagens citat:
 
Jag vet att Gud inte ger mig mer än vad jag kan hantera.
Jag önskar bara att han inte hade litat så mycket på mig.
//Mother Teresa
 
Nu önskar jag er alla en skön dag.
Kram Annika
 
 
När jag har klänning på mig brukar jag få frågor på märke och inköpsställe och sådär ...
Den här klänningen är en Pernilla Wahlgren klänning, inköpt i en lokal klädaffär.
Jackan är ett gammalt Ullaredsfynd.
Skorna är köpta på Emporia i Malmö och ganska osköna!
Trädgårdshandskarna är världens bästa montagehandskar från Stefan Hantverkarns handsk-lager.
 
Kram igen från mig.
 
 
 
0 kommentarer publicerat i Allmänt, Familj;
Taggar: Morsdag, Olsson Brother, bröderna Olsson, brösarps kyrkogård