Allmänt

Min lilla plats på jorden.

Hej hej
Jag älskar mitt hem och min trädgård. Min lilla plats på jorden.
Den plats i världen där jag verkligen känner mig trygg och harmonisk.
 

Just nu får inomhuspysslet vänta lite. All städning kan vänta. Just nu är det dags att ta tillvara på allt underbart som händer utanför hemmets väggar.
I min trädgård exploderar det just nu.
 
 
Små, små primulor kikar yrvaket upp ur jorden och mina fänrikshjärtan tycks ha fördubblat sig sedan förra året.
 

Den lilla magnolian står som vackrast nu och mitt persikoträd börjar så sakta knoppas och få blommor. Det där persikoträdet brukar vara lite sent med sin blomning, fast det tycker jag egentligen är ganska bra. För på så vis blir risken för att det ska ta stryk av de förrädiska järnätterna med nattfrost betydligt mindre.
 
 
På somliga ställen i min trädgård kommer det blommor som jag totalt glömt bort att jag planterat. På ett annat ställe har jag små söta gullvivor. Ja det måste man ha om man som jag har mina rötter i Brösarps trakten. Fast bäst är att beskåda gullvivorna i Brösarps backar såklart.
 

Jag fick frågan förut varför jag har en rostig ring där i rabatten.... Det är en kopparplåt som jag satt som snigelskydd för en underbar blomma som heter "moses brinnande buske". Sniglarna kan inte krypa på kopparplåt och den gör att min blomma får möjlighet att växa sig stor. Just den blomman är en gåva från min mamma och jag påminns om henne varje år då den blommar. Den här snigelbarriären har funkat i flera år och gör att sniglarna får hålla tillgodo med annan föda.
 
Kvällens citat:
 
Jag ensam har ansvar
för hur jag väljer att tolka
det jag ser.
 
Ha en härlig kväll och kram på er.
Annika