Allmänt

Kärleken, hundarna och min kamera.

Hejsan.
Kärleken, hundarna och en kamera - det är egentligen allt jag behöver för att vara lycklig.
Ja det förstås, en Gylleboskog vill jag ju också gärna ha!
 
 

I går eftermiddag när jag kom hem efter en 6 timmars bilresa, så stod han där med sin krycka. Min Stefan.
 
-kom mé ing, sa han, och tog min hand.
-ja ska visa di ....
 
Och där stod lite olika blomster på köksön. Min underbare, store nallebjörn...
 
-forr du tycker ju om blommor, vell? ....
 
En vit bukett med rosor och en röd bukett och så en ljuvlig rosa cala, för säkerhetsskull liksom.
 
Stefan, jag älskar dig ♥
 

Det var skönt att vara tillbaka i Gyllebo igen. Hos mina älskade hundar.
Jag ska sortera bilder och skriva om vad jag egentligen hittade på där uppe i Örebro. Det kommer så småningom jag lovar.
Nu vill jag hinna njuta lite av skogen, dofterna och den öronbedövande fågelsången först.
Min Gylleboskog som grönskat som om jag varit borta i veckor istället för bara två dygn.
 

Ramslöken som står som ljuvligast nu.
Många är som tokiga efter den goda primören tidigt på våren. Det görs pesto och en massa annat gott. Jag måste erkänna att jag njuter ännu mer av den skönhet det blir när den blommar. Jag kan liksom aldrig se mig mätt.
 

Den stora kastanjen vid slottet blommar också fantastiskt mycket nu. Det känns som en evighet tills vägen nedanför blir fylld med löv och krossade kastanjer. För då kommer det att vara höst och dit känns det som en oändlighet just nu.
 
 
Kvällens citat:
 
"Livet är dagarna som går,
se till att det blir dagar du minns."
 
Ha en fin kväll och en stor kram från mig.
Annika
 
 
 
 
 
 
En kommentar publicerat i Allmänt, Natur;
Taggar: bröllopsdag, cala, flatcoated retriever, gylleboskogen, pomeranian, rosor
#1 - - Helenas enkla vardag:

Vilken underbar bukett på er bröllopsdag. Borta bra men hemma bäst och er Gylleboskog verkar väldigt fin.
Kram Helena

Svar: Ja nog är det så. Men fantastiskt energigivande att få träffa er allihopa. Sååå kul! Hoppas vi ses snart igen och en stor kram.
Annika Olsson