Allmänt

Högsommar i maj.

Hejsan.
 
-hur länge ska det här vädret hålla i sig egentligen, frågade jag en granne som jag mötte på min skogsrunda en tidig morgon.
-tyst, bara njut!, svarade hon och så skynda vi oss vidare med våra ivrigt skällande småhundar i släptåg. 
 
Så rätt hon hade. Det är ju bara att njuta. Oavsett när det fina vädret kommer, eller tar slut, så måste man helt enkelt ta vara på det! Utan att ifrågasätta. Man måste ta alla chanser att spara på sig av små ljuva stunder. Suga i sig D-vitaminer allt vad man kan.
 

 Min Stefan har äntligen fått bekräftat att det kommer att bli en operation av foten. Snart, hoppas jag.
Det ska bli skönt, för det börjar att bli jobbigt att ha en rastlös gubbe här hemma. Fast nu när det fina vädret kommit så har han förstås fullt upp med sina leksaker i poolen.
 

Det trendigaste man kan i sin pool är uppblåsbar flamingo, det vet säkert alla. Men Stefan envisas ... en båt är det bästa!
Jag låter honom hållas, även om jag tycker att den är rysligt ful när han paddlat i land och den ligger där strandad på tralldäcket.
 

I fjor fick han en uppblåsbar krokodil i födelsedagspresent av mig. Den gömde han genast undan när min systerson Samuel kom på besök och sedan dess har jag knappt sett till den. Karlar kan vara tramsiga med sina leksaker, det har jag lärt mig genom åren...
 
Min söta dotter Amanda tittar ganska ofta ut hit när det är fint väder. Och jag älskar det!
Även om jag måste sitta inne på kontoret och jobba så är det så mysigt att höra glada röster utanför. Så får jag lite hjälp att hålla i ordning också, och det tackar jag ju aldrig nej till.
 

Såklart måste lilla söta Amanda pausa också och även hon tycks gilla Stefans fula båt. Kanske går det inte lika bra att ligga bekvämt i en flamingo och läsa kvällstidningen ...
 
 
I min trädgård börjar det bli torrt i jorden. Det har nästan inte kommit en droppe regn på hela maj månad.
Jo, det förstås ... en kväll kom det några förskrämda droppar som knappt fuktade jorden ens. Men en vacker regnbåge skapades på himlen den där kvällen.
 

Förmodligen går maj månad till historien när det handlar om vackert väder det här året.
Jag har lärt mig att inte ifrågasätta vädret, bara njuta av det. Fast jag har mitt bokslut på kontoret att pyssla med, så smyger jag ut ibland och myser jag med.
 
 
Dagens citat:
 
En människa som känner
sig uppskattad kommer alltid
göra mer än vad någon förväntar
sig.
 
Att fixa bokföringen är kanske inget som ger särskilt mycket hurrarop, eller klappar på axeln. Men å andra sidan hade motsatsen blivit väldigt jobbig. Om jag inte sköter mitt jobb, kommer det ganska snart att bli väldigt otrevligt för mig. Så kvick som en vessla knappar jag på så jag kan komma ut och njuta jag med.
 
Ha det gott och kram
Annika
 
 
 
#1 - - Åsa:

såå härligt det ser ut med pool
hoppas vädret håller i sig nu ända till september
sen behövs det ju nån dag med regn med då och då förstås
önskar dig en härlig dag
här ska det va vandringsdag med jobbet o det ska grillas korv o serveras juice o sen efter jobbet ska jag i väg o klippa mig
i morgon är det marknad på stan bla så det blir det efter jobbet bla
kramisar

Svar: Men åhhh det låter som en härlig dag. Kram på dig Åsa.
Annika Olsson

#2 - - Anonym:

Mycket hellre en båt än en flamingo, håller helt med din Stefan 👍😃
Va härligt ni har det! Så torrt här med och snart slut med det gamla regnvattnet i tunnorna, men jag njuter av solen/värmen ändå, så härligt.

Svar: Ja här är ljuvligt. Men visst behövs det regn nu. Kram kram.
Annika Olsson

#3 - - Anonym:

Ser jätteskönt ut. Bud på att jag också tar badkläder med.

Svar: Gör det, vattnet räcker till dig också. Kram
Annika Olsson

#4 - - Anneli:

Varmaste maj sedan 1899 sa dom på tv häromkvällen😅🌞

Svar: Ja det där stämmer säkert. Ljuvligt.
Annika Olsson

#5 - - Ann-Christin :

Vackra bilder. Vad heter blomman med rosa/cerise blommor ? en sån vill jag köpa. // Anki

Svar: Hej hej. Det är en rosa malva på stam. Jag har övervintrat den i mitt orangeri och det fungerade jättebra. Kram kram.
Annika Olsson