Allmänt

En utehelg i början av maj.

Hejsan.
Alltså, den här underbara tiden som är just nu. Jag bara älskar den.
I min trädgård har vårt lilla körsbärsträd förvandlats till ett rosa "kärleksfluffsträd", och det står som allra vackrast nu. Ljuvliga lilla träd.
 

Kanske ska jag anlägga en hel park med sådana här kärleksträd på andra tomten, när den lilla stugan är klar ...? Vad tror ni om det?
Rosa körsbärsträd mot ett rött trähus, det blir väl underbart!
 

Nere vid sjön, i skogen, där är det så vackert nu. Man får nypa sig själv i armen för att förstå att alltihopa verkligen är på riktigt.
 

I helgen kom näktergalen äntligen hit. Det är min favoritfågel. Hans sång är helt magisk och jag älskar att både vakna upp och somna till den sången. Stefan brukar bli galen på honom ibland.
 
-jädrans gaphals, muttrar Stefan, när han vänder sig i sängen och blänger mot det öppna sovrumsfönstret.
 
Men jag älskar hans sång. Den här tiden fram till midsommar är så underbar. Efter midsommar brukar näktergalen bli helt tyst, då har ungarna kläckts i boet och han har fått fullt upp med annat...
Nere vid sjön kan man också höra näktergalen, hans sång ekar över vattnet.
 

Helgen som gick var en riktig utehelg för oss.
Att bara skrota runt en hel dag. 
Att pyssla lite och sedan njuta av lite grillat till kvällsmat ... en sådan dag är min favoritdag.
 

 
Och ingenting smakar väl så bra som att äta utomhus. Vi la kycklingklubbor på grillen den här kvällen och satt sedan länge, länge och bara njöt. Jag och Amanda med lite vin i glasen och Stefan festade på iskalla alkoholfria Carlsberg.
 
 
Men allting har ett slut och jag förlorade spelet i den stora utlottningen om att bli chef för kvällens disk.
Fast det gör mig inte så särskilt mycket. Det är faktiskt ganska "morsamt" att tassa runt i sitt kök och fixa och dona tycker jag. Ja, det var nästan så jag saknade det där jobbet, då när jag var sängliggandes med ryggen ni vet.
 
 
 
Dagens citat:
 
Det som först känns som en svaghet
kan vara just det som tar dig till en helt
ny nivå i livet.
 
Alla ni som hatar att diska .. var glada över att ni faktiskt KAN stå och diska. En dag kommer det att vara omöjligt för oss alla, av olika anledningar ...
 
Ha en härlig dag och kram
Annika