Allmänt

De ljuvligaste tulpaner från Österlen.

Hej hej
Kanske minns ni att jag i höstas planterade en massa tulpanlökar i min trädgård. De allra flesta köpte jag av Österlentulpaner i Lunnarp.
Alltså, vilka ljuvliga blommor.
Det är inte bara de utslagna blommorna som är vackra. Nej, kolla bara de här. Knopparna!!!
 

Om jag nu minns rätt, så är det här en vit/röd papegojtulpan. Jag väntar med spänning på att se den utslagen, fast med så här vackra knoppar så får den gärna dröja ett litet tag.
 

En annan sort som nu slagit ut, är en underbar tulpan som heter Prinsess och är orange/lila. Sidan om den växer en stilren vit Silverdollar tulpan.
 

Ännu väntar jag på att de tulpaner som står under det lilla silverpäronträdet ska slå ut. Alltså där bakom allt det rosa fluffet ....
Fast egentligen är det bra att allt inte händer på en och samma gång. Att man hinner njuta av dem - var och en för sig.
 
(den gråa saken som ligger där borta på gräset, det är en död varg ... hundarnas leksak alltså, som är mördad många gånger om)

Vill ni se fler tulpaner från Österlentulpaner så kan ni kika in här.
 
Kvällens citat:
 
När du vill ha något som
du aldrig har haft, måste
du göra något som du
aldrig har gjort.
 
Må väl och kram från mig.
Annika
 
 
#1 - - Villa Ryttarängen:

Ljuvliga blommor dom där tulpanerna. Ordspråket säger så mycket ... Kraaaam Pia

Svar: Ja jag älskar också tulpaner. Hoppas du mår bättre nu Pia. Kram på dig.
Annika Olsson