Allmänt

Årets första trädgårdsträff och en titt i ljusfabriken.

Hej.
Vi är tre tjejer som för en del år sedan började med en så trevlig tradition. Vi brukar träffas hemma hos varandra och fika, prata om livet, växter och gå en liten trädgårdsvandring. Ibland kör vi till någon plantskola tillsammans.
I veckan var det dags för första träffen hemma hos Tina.
 

På min väg till Tina stannade jag till på plantskolan i Skåne Tranås. Det var en underbar dag och jag skulle kunnat vandrat där i evigheter. Men det gick ju inte. Jag köpte tre plantor av en sorts blå vallmo, en åt oss var, och så tuffade jag vidare till Ilstorp.
 

Vi startade med en härlig fika i trädgården.
Där satt vi länge och pratade om allt mellan himmel och jord.
 
 
Så var det dags för en trädgårdsvandring, och som alltid blir vi så fulla av skratt. En del blommor hade vi totalt glömt namnet på, andra mindes vi inte riktigt var den blev planterad. Men det viktigaste är att vi har så fantastiskt kul och ofta lär vi varandra saker och ger tips på sånt vi kan. Runt våra ben sprang de små lockiga yrvädren och tycktes också gilla vår härliga trädgårdsträff.
 

Som alltid sprang tiden alldeles för fort.
Såklart var vi bara tvungna att ta en titt i Tinas ljuskällare innan vi for hem.
Åhhh, där är så mycket härlig ljus i alla färger och former.
Jag måste såklart tipsa er alla om att man kan boka en tid med Tina för att åka dit och prova på att själv gjuta sina ljus. Det här passar för både gammal som ung, och det kan väl vara en härlig sak att göra tillsammans med barn eller barnbarn.
Själv hade jag såklart något litet ljus med hem ... hur skulle jag kunna motstå liksom.
 

Tusen tack mina blomstersystrar för en underbar eftermiddag. Snart ses vi igen.
 
Dagens citat:
 
Du måste inte vara knasig
för att vara min vän, men
det hjälper säkert.
 
Ha en härlig dag och kram på er.
Annika
 
 
 
 
En kommentar publicerat i Allmänt, Trädgård;
Taggar: #Bil-Bengtsson, Blomstersystrarna, Tina Tånnanders ljus, Trädgårdsgruppen
#1 - - Jennie:

Så mysiga bilder, och vilken söt liten hund.

Svar: Tusen tack. Det var verkligen en mysig dag och hunden Freddy är en riktig personlighet.
Annika Olsson