Allmänt

Ullaredsvännerna.

Hejsan.
I nästan 25 år har jag rest till Ullared med ett underbart gäng "töser" ... ja, för unga töser var vi då när vi startade vår tradition och för första gången begav oss till det gula varuhuset i Halland.
Då var våra barn små, någon unge låg i magen och någon annan var knappt påtänkt ...
Då handlade vi små sparkdräkter, kräklappar, billiga bävernylonoveraller och tvättlappar i gul skumgummi.
Sedan dess har vi åkt till Gekås två gånger om året. Varenda år. De där resorna har blivit som kära utflykter med underbara vänner, som vi alla fyra ser fram emot väldigt mycket. Våra inköp har förstås ändrats i takt med att åren gått ... numera består våra varukorgar mest av saker till oss själv, våra hem och en och annan pinal till våra äkta män, såsom kalsonger och arbetstrumpor.
Men mest pengar lägger vi nog på det intresse som ligger oss alla så varmt om hjärtat - våra hundar!
 
En för alla, alla för en
Den här gången var jag osäker på om jag överhuvudtaget skulle kunna följa med för min onda rygg. Att åka bil fungerar bra med ryggen, men att kunna gå så mycket ...
Efter ett långt telefonsamtal, enades vi om att vi skulle göra ett försöka. Om vi så bara skulle köra dit upp och äta våra sillamackor på pakeringen och sedan köra hem igen - så skulle vi dit!
Så jag steg upp i ottan, staplade ut i bilen och begav mig mot vår mötesplats Wittskövle.
 
Med förkylning och krämpor lite till mans var vi ett lite mer tystlåtet och dämpat gäng än vanligt.
Men vi hade turen med oss, och varuhuset var nästan tomt på besökare den här dagen, och det passade oss perfekt.
Sillamackorna smakade ljuvligt som alltid och det blev en helt ok dag, trots allt.
Tack vare att kundvagnarna är gigantiskt stora och höga där på Ullared så kunde jag använda den lite grann som smygrullator och med täta vilopauser så höll jag likt en krigare ut hela dagen.
 
Tack mina fina Ullaredsvänner ♥
 
 

Med tanke på min ena Ullaredsvän, Ingrid,  som nästan konstant nös och snorade den här dagen tycker jag att följande lilla citat kan passa ...
 
Dagens citat:
 
Antingen är det kärlek
eller influensan ...
symptomen är typ samma ....
 
Nu ska jag ta på mig en av mina vårliga skjorter från Gekås och njuta av dagen.
Jag önskar er alla en härlig dag.
 
Kram Annika
 
 
 
                                                                                                                                                                                                                           
En kommentar publicerat i Allmänt
Taggar: GeKås, gamla vänner, tradition, ullared
#1 - - Helena:

Ullared är ju en av de platserna man trivs bäst på!