Allmänt

Som bärnstenssmycken i träden.

Hejsan
Efter nästan en hel månad var jag tvungen att försöka....
En stillsam promenad ner i skogen vid sjön. Det blev inte långt eftersom hela mitt ben smärtade och nerven i smalbenet drog sig uppåt i kramper.
Egentligen skulle den här dagen nog betecknas som grå och tråkig, men med mina längtansfulla ögon var allting så underbart vackert.
Från himlen singlade små retfulla snöflingor vilka inte hade en chans att få mig på annat än gott humör.
I skogen låg det ännu ett tjockt täcke av snö, och i bokträden dinglade fjorårslöven ännu kvar. Som smycken i bärnsten lyste de upp världen den här grå morgonen i mars. Så underbart vackert.
 
 
Behöver jag ens nämna att hundarna var lyckliga?
När det stod klart för dem vad som var på gång, satte tivolit igång. Ja rena spektaklet utbrött i vår vardagsfarstu. När jag drog på mig mina nytvättade hundpromenadskläder, så formligen skrek lilla Lykke rakt ut, medan Molly snurrade runt som en isprinsessa utan att kunna stanna och Johnny pressade nosen mot ytterdörren som om han inte riktigt fick luft.
Vilken glädje.
 
 
Trots att det bara blev en liten sväng i vår älskade skog, så verkade hundarna fullständigt nöjda.
Det var som om de alla tre tog allting lite lugnare för min skull. Tålmodigt väntade de på mig när jag knäppte mina bilder och jag väntade på dem när de alla tre tvunget skulle pinka på exakt samma lilla plätt. Ömsesidig respekt.
 
 
Boktips
Jag måste tipsa om en underbar liten historia. Jag har lyssnat på boken som ljudbok och jag blev så förtjust i den. En kort liten berättelse som gick rakt in i hjärtat.
Det var författaren själv som läste upp den och jag älskade att lyssna på den.
Vacker!
Ditt livs affär av Fredrik Backman.
 
 

Dagens citat:
 
Saker vi bär med oss:
En hemlighet;
vi aldrig kommer att berätta.
Ett misstag;
vi gjort som aldrig går att reparera.
Ett löfte;
vi inte lyckades hålla.
En önskan;
som aldrig kommer att uppfyllas.
Förlorat något;
som aldrig går att ersätta.
En person;
vi aldrig kommer kunna sluta älska.
 
Trots det måste vi göra det bästa
av det vi har och komma ihåg
att Livet går vidare.
 
Ha en underbar dag och kram på er från mig.
Annika
 
 
 
 
 
#1 - - Anneli:

Precis dina slutord, livet går vidare, använder jag när nån i min närhet drabbats av någon form av sorg/olycka, jag om någon vet ju det o även orden: Livet blir inte alltid som man tänkt sig men det BLIR bra ändå ( o tur är väl det för oss alla som är kvar o förhoppningsvis har ett lååångt liv framför oss. Stor varm kram

Svar: Så är det verkligen Annelie, och jag vet att ditt liv tagit drastiska vändningar. Men det är alltid så att det kommer något bra tillslut. Det tar aldrig bort den saknaden man känner, men det ger meningen åt livet. Det är så det är menat för oss alla, även om vi får lite olika tunga ryggsäckar. För det är meningen att vi alla ska LEVA tills vi dör, inte bara finnas till, utan verkligen leva. En stor kram tebax.
Annika Olsson

#2 - - Anonym:

Hej, boken du tipsar om är väldigt bra. Har den själv och är en de få som jag kan tänka nej läsa om.... 😀 Hoppas din ischias snart ger med sig, har själv problem med en axel och vet hur frustrerad man blir... Lena

Svar: Ja den boken var så tänkvärd. Det går sakta framåt, hoppas det blir bra med din axel också. Kram på dig.
Annika Olsson