Allmänt

Påsken står för dörren.

Hejsan.
Jag älskar verkligen påsken. Det är en så mysig högtid tycker jag.
Även om vår lilla hörna av Skåne blir helt fullsmockad av konstintresserade turister och lediga människor, så njuter jag av allt vad påsken bjuder på.
 
Påskpyntat har det också blivit hemma hos oss. Även om jag inte har så mycket påsksaker så är det såklart roligt att ta fram något.
En rolig och annorlunda sak som jag fyndade för några år sedan, är det handmålade strutsägget som föreställer Jesus Kristus på korset. Som vi har skrattat åt det... ja, inte för att själva händelsen med Jesus är så himla lustig i sig, utan för att vi bara blev så fulla i skratt av att se det helt enkelt ...
Nu har det blivit en liten grej som hör påsken till hemma hos oss.
 

En annan sak som jag fyndat på loppis, för väldigt många år sedan, är en speciell vas med blå dekoration.
Jag älskar verkligen att fylla den där vasen med vårblommor. Ett fång gula tulpaner i den där blåa vasen blir som en läcker färgklick nu i påsktider.
 
 
Så är det ju det här med städningen. Normalt går sådana göromål undan när jag är i farten. Men nu får det ta sin lilla tid. Jag knixar fram som om jag vore en 80 årig tant i min bästa år. Ett rum i taget och jag tänker att hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete. Det där spindelnätet längst inne i hörnen får stanna kvar helt enkelt .... förmodligen till spindels stora lycka.
 
 

Kvällens citat:
 
När jag ser tillbaka
på mitt liv ser jag
smärta, misstag
och sorg.
När jag ser mig
i spegeln ser jag
styrka, lärdom
och stolthet.
 
 
Asså ett misstag är ju inget misslyckande, det är bara en lärdom till nästa gång.
Ha det fint, jag måste nog ta några tag till med min dammvippa snart ... fast det får bli en annan dag.
 
Kram på er.
Annika