Allmänt

Man väljer själv hur man vill se på saker.

Hejsan
Jag hoppas att ni har en skön påsk.
Tänk så olika man kan se på saker. Vad man väljer att fokusera på. Vilka de första tankarna är, positiva eller negativa.
 
För några dagar sedan kom äntligen våra starar hit till oss i Gyllebo. De som brukar bo i holkarna runt om på vår tomt. Ett vårtecken så gott som något tycker jag.
 

Stefan la ut en ironisk vårbild på facebook, och en text om att stararna äntligen hade kommit. 
Det fick mig att tänka på så olika vi väljer att se på saker....
De flesta la mer märke till snön än det faktum att det faktiskt var ett tvättäkta vårtecken som satt där och knaprade fågelmat.
 

Lite grann som frågan om glaset är halvfullt, eller halvtomt.
Jag tänker lite mer medvetet på att styra mina tankar åt det positiva hållet, och automatiskt kände jag bara en sprittande glädje när jag fick se dem. Att det sen hade kommit snö noterade jag såklart, men la ingen vikt vid det.
 
Jag har i ganska många år aktivt hållit på med mental träning och nu är det liksom en del av mitt naturliga tänk. Det där har underlättat mitt liv så oerhört mycket.
 
Så här har ni dem alltså, de underbara stararna med sin glänsande fjäderdräkt. Härligt!! Jag blev så glad.
 
 
Dagens citat:
 
Du kan inte styra över
hur andra tar emot vad
du säger eller gör.
Det handlar om deras
filter och vad de går
igenom just nu.
Bara fortsätt på din väg,
och gör det med kärlek.
 
// Nanea Hoffman
 
Ha en fin kväll.
Kram Annika
 
 
 
 
#1 - - Malin B:

Det är skönt att vi alltid har ett val, jag väljer gärna den väg som ger mej glädje och hopp!

Svar: Härligt att höra, den vägen kommer att göra ditt liv lyckligare och dig starkare ... oavsett vad livet för med sig. Kram och ha en fortsatt skön påsk.
Annika Olsson