Allmänt

Kontrasternas tid.

Hej hej
Jag hoppas ingen av er går och blir lurade alltför grovt idag. Den här dagen då vi hälsa april månad välkommen.
Att "lureri" hör till april månad, det är nog för att den månaden inte är någon månad att lite på. Kolla bara på vädret ... aldrig är det väl så osäkert som i april. Det heter ju aprilväder av någon anledning.
 
Den här påsken har verkligen varit kontrasternas tid.
Med ett snett leende riktar jag kameran mot mina gula påskliljor och ser vår runda klotgrill i bakgrunden utanför fönstret.  För dagen är den somriga grillen iklädd en vit fluffig toppluva.
 
 
Det må vara vinter utanför fönstret. Här inne njuter jag av mina gula påskliljor som jag fyndat av bästa Sussie Norrman på torget i Simrishamn.
 
 
Jag och hundarna har njutit av våra små rundor i skogen trots vinterns envisa grepp. Ljuvligt vackert likt ett sagolandskap.
 

Små korta stunder hände det att solen kikade fram och jag var bara lycklig. Allting var så himla fint i vår lilla sommarby ... eller ska vi kanske säga vår lilla vinterby.
 

Dagens citat:
 
När man blir äldre så inser
man hur meningslöst det är
med drama och konflikter.
Då önskar man sig endast ett
mysigt hem, en god bok och
en människa som vet hur
man vill ha sitt kaffe.
 
Ha en fin dag.
Kram Annika
 
 
#1 - - JUNITJEJ:

Så söta hundar!

Svar: Tack, ja de är söta och fina. Kram på dig.
Annika Olsson

#2 - - Maggan :

Älskar ditt dagens citat ❤. Kram och krya på dig.

Svar: Tack, ja det är så sant. Kram och ha en fin dag.
Annika Olsson