Allmänt

Istider på Österlen

Hejsan.
Om jag inte hade haft så stark och envis tro på våren, då hade jag bannemej trott att det var istiden som kommit till Österlen nu.
 

I helgen yrde snön omkring här och kvicksilvret sjönk i termometern. En kall nordan svepte runt öronen så man knappt kunde höra vad man tänkte.
Här hemma var det bara för Stefan att plocka fram snöskyffeln igen.
 

Vår minsta lilla hund, Lykke, älskar att vara med där det händer saker. Så att skotta snö är ren och skär glädje för henne.
 

Istider är det även på Kivik. En morgon när vi körde längs havet såg jag att "svartesten" hade fått en ismössa på sig.
Vågorna slog ilsket upp mot luvan och byggde på formen hela tiden.
 

Redan på långt håll kunde man se att havet var vilt och busigt. Jag älskar när det är sådär otämjt och bångstyrigt.
Naturkrafter som ingen människa rår på. Det är mäktigt.
 

Ute på hamnpiren kunde jag se hur saltvattnet byggt en rejäl isskulptur och av en inföding fick jag höra att de båda nya badstegarna gått åt pipsvängen för all nerisning den senaste tiden. Ja som människa är man allt bra liten mot naturens krafter.
 
 
På strandkanten stod måsar och trutar och balanserade på ett ben. Kanske var det för att spara värmen i det andra benet, eller så tyckte de helt enkelt bara att det var en skojig lek.
 
Jag vet egentligen att fåglar står på ett ben för att spara värme och för att vila, men jag tror att de tycker att det är lite kul också.
 

Dagens citat:
 
Behåll dina farhågor för dig själv,
men dela med dig av ditt mod!
 
Jag är inte det minsta rädd för att våren sviker oss. Jag är övertygad om att när det väl händer, då händer det med råge.
 
Ha en fin dag.
Kram Annika
 
 
#1 - - Linnéa:

Du är en proffessionell fotograf som är en positiv driven energi spridare! Jag har skrivit upp din blogg i min dagbok, för att jag gillar verkligen hur duktig du är på att fotografera och liksom gör mig glad av dina bilder och läsning.

Vad är hunden för hundras? =) jag har nämligen nyligen sagt till om att jag är intresserad för att vara hundvakt. Jag frågar främmande folk på gatorna om deras hundar och hundraser så att jag lär mig =) kram

Svar: Åhhh tack, vad du är gullig! Min små hundar är av rasen pomeranian. Jag håller tummarna för att du hittar någon som är i behov av hundvakt. Det är så mysigt med djur, för de är alltid glada och positiva. Kram på dig.
Annika Olsson

#2 - - Anonym:

Okej nice!
för det är isåfall en ny hundart och hundras för mig. Vad kul!!!

Ja, jag har kontaktat en kvinna som ska bli hundägare. Så jag tänkte jag kunde ställa upp som hundvakt, som är ganska erfaren sen tidigare då jag tillbringat mycket tid med wippets, en schäfer blandning och greyhound tidigare i livet.

Jaa verkligen!!

#3 - - Linnéa:

Okej nice!
för det är isåfall en ny hundart och hundras för mig. Vad kul!!!

Ja, jag har kontaktat en kvinna som ska bli hundägare. Så jag tänkte jag kunde ställa upp som hundvakt, som är ganska erfaren sen tidigare då jag tillbringat mycket tid med wippets, en schäfer blandning och greyhound tidigare i livet.

Svar: Pomeranian hette förr dvärgspets. Förr var de större och vägde nästan 10 kg, nu väger de mellan 2 och 3 kilo... Härlig och rolig ras tycker jag. Whippets är också en fin ras. Så vackra. Lycka till med ditt nya uppdrag som hundhjälpare. Kram kram
Annika Olsson

#4 - - Linnéa:

Okej. Vad kul! det är så roligt med hund personligheter :)

Jo som barn så tävlade jag i en hundtävling med en tigerfärgad wippet. Jag kom sist av alla , men det var kul!

Tack! Jag hoppas att jag får utföra det , det skulle ju vara lärorikt och givande ekonomiskt också., :)

Jaa verkligen! Jag var med en hund förut väldigt ofta, vi tränade ute på vintern med rockring, kasta boll och ta promenader och så. Hihi!

Svar: Då håller jag tummarna hårt för dig. Kram och lycka till.,
Annika Olsson