Allmänt

Här snackar man vinterbad.

Hejsan
Vi har nu hälsat mars månad välkommen. Underbart. Våren är kittlande nära nu.
Från Canada och mina döttrar får jag hälsningar och foto med jämna mellanrum. Jag älskar att få följa dem via internet och jag njuter trots att jag valde att stanna hemma den här gången.
Mitt diskbråck håller mig i sitt grepp och Stefan har sin teori om det hela klar för sig.... Alltihop beror på mitt vinterbad, och då får jag helt enkelt skylla mig själv. Inga sympatier här inte ...
Några som också tagit sig ett vinterbad är döttrarna i Canada ...
 

En första liten pytterunda har jag inte kunnat motstå att ta mig med mina hundar. Det var innan vädergudarna förvandlade vårt kära Österlen till ett snökaos förstås...
Det var en lycklig trio jag fick med mig i kopplet ut - det vill jag lova.
Alltså, det här var innan vintern stormade fram över Österlen.
 

I min grannes trädgård svämmar rabatten över att gula vintergäck.
Jag kunde bara inte låta bli att smyga in och ta några foto. Underbara vårtecken.
Nu när världen förvandlats till ett snölandskap så är det ganska skönt att veta att de finns där under det vita täcket - alla de gula små solarna.
 

För några dagar sedan pratade jag med min dotter i telefon. Hon hade blivit sjuk och tvingats stanna hemma från skidbacken en dag. Lilla stackars Amanda.
 
 
Därför var det extra kul när jag fick en hög med bilder från dem på deras äventyr... Amanda hade frisknat till, och de hade kört på en roadtrip ut till en frusen sjö. Sedan hade de fortsatt till ett ställe där de badade i hot springs. Hon avslutade med orden .... Heeeelt uuuuunderbart!! Och ja, visst syns det att det varit fantastiskt.
 
(alla bilder från Canada är tagna av min dotter Amanda Henriksson)

Den lilla dottern på Bali verkade också ha haft det heeeelt uuuunderbart .... fast på ett heeeelt annat vis....
Ha det bra min lilla "Emmy Memsis" och ta hand om dig nu när ni är tillbaka i Australien. Lycka till med att hitta nytt jobb.
 
 (bilden från Bali kommer från min dotter Emmys kamera)
 
Till er min döttrar:
Njut av livet - det är ni själva som skapat förutsättningarna för att göra allt det ni nu gör!!
Och det gör mig så lycklig att se att ni har det bra.
Mamma ♥
 
Dagens citat:
 
Gå så långt ditt öga når.
När du kommit dit
har du möjlighet att se längre.
 
Ha en fin kväll och var rädda om er i trafiken.
Kram Annika
 
 (med en bild tagen strax före snön föll)